Gå til innhold

Rens av bærbar

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en bærbar data som det er sølt brus på, dette har medført at datakjeden må rense den for at det ikke skal ligge noe igjen, som kan irre på delene og til slutt medføre at det går i stykker.

Men når de sier rense, hva mener de? Er det noe jeg kan gjøre selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rødsprit, isopropanol eller annen teknisk sprit kan brukes til å rense pc'ens indre når den har vært utsatt for slike ulykker. Grundig skylling i teknisk sprit gjør maskinen god som ny i de fleste tilfeller.

Dette vet du sikkert fra før, men sier det for sikkerhets skyld: IKKE bruk vann til å rense laptopen.

Lenke til kommentar

batteriet bør du ta ut, jeg ville også ha tatt ut harddisken om den ikke er sølt på, og skjermen bør helst ikke utsettes for alkoholer. Resten av maskinen er det bare å helle på.

Unødvendig å si, men laptopen skal selvfølgelig ikke være tilkoblet strøm når du foretar 'operasjonen'.

og ett tillegg til forrige post: White Spirit kan/bør/skal ikke brukes. Sats helst på rødsprit eller isopropanol ('blåsprit').

Lenke til kommentar

Hva sa jeg i forrige innlegg?

IKKE bruk vann til å rense laptopen.

8435388[/snapback]

vann får loddepunkter til å korrodere og skaper kortslutning. Bruk for all del ikke vann. La bare rødspriten tørke av seg selv før du setter sammen maskinen og starter opp igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...