Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys ruter, kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan hjelpe meg? Har linksys wrt 54gs, og internett fungerer ikke gjennom ruteren lenger.. må koble med kabel rett fra modem til pc for å komme på nettet nå.. Kan noen som har peiling på linksys rutere hjelpe meg? Hadde blitt veldig takknemlig.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen her som kan hjelpe meg? Har linksys wrt 54gs, og internett fungerer ikke gjennom ruteren lenger.. må koble med kabel rett fra modem til pc for å komme på nettet nå.. Kan noen som har peiling på linksys rutere hjelpe meg? Hadde blitt veldig takknemlig..  :)

8430203[/snapback]

Må sette opp routeren korrekt iforhold til ISP. Letteste er nok å kjøre ein wizard (veiledning) i router, der du plotter inn detaljer frå din ISP. Sjekk din adsl leverandør sine supportsider eller manual, finner sikker litt hjelp der.

Lenke til kommentar
Er det noen her som kan hjelpe meg? Har linksys wrt 54gs, og internett fungerer ikke gjennom ruteren lenger.. må koble med kabel rett fra modem til pc for å komme på nettet nå.. Kan noen som har peiling på linksys rutere hjelpe meg? Hadde blitt veldig takknemlig..  :)

8430203[/snapback]

Må sette opp routeren korrekt iforhold til ISP. Letteste er nok å kjøre ein wizard (veiledning) i router, der du plotter inn detaljer frå din ISP. Sjekk din adsl leverandør sine supportsider eller manual, finner sikker litt hjelp der.

8430261[/snapback]

Trenger nok mer hjelp enn som så..er her noen som kan hjelpe meg litt? er så redd for å feile og miste kontakt med ruteren..har vært borti slikt før..

Lenke til kommentar
Trenger nok mer hjelp enn som så..er her noen som kan hjelpe meg litt? er så redd for å feile og miste kontakt med ruteren..har vært borti slikt før..

8430415[/snapback]

Kom med meir info så kanskje vi kan hjelpe. ISP, korleis du er kobla til routeren, brukar du DHCP på router osv? Litt vanskelig å vite kor ein skal begynne å leite når det er så lite informasjon i utgangspunktet..... :dontgetit:

Lenke til kommentar

8430415[/snapback]

Kom med meir info så kanskje vi kan hjelpe. ISP, korleis du er kobla til routeren, brukar du DHCP på router osv? Litt vanskelig å vite kor ein skal begynne å leite når det er så lite informasjon i utgangspunktet..... :dontgetit:

8430588[/snapback]

Isp er Bluecom, er DHCP. Hvis noen tror de kan hjelpe meg, så kanskje de kan prate med meg på msn?

Lenke til kommentar

8430415[/snapback]

8430588[/snapback]

Isp er Bluecom, er DHCP. Hvis noen tror de kan hjelpe meg, så kanskje de kan prate med meg på msn?

8430613[/snapback]

trenger nok litt kyndig hjelp, for jeg er redd for å tukle til så jeg ikke får kontakt med ruteren igjen..det er merkelig, for alle lysene som skal lyse lyser i ruteren.. og det står tilkoblet i nettverkinnstillingene.. så er vel bare en bagatell?

Lenke til kommentar

Bluecom (Ventelo) leverer en dynamisk ipadresse ut av modemet.

Logg deg inn på routeren ved å koble den opp som vanlig.

Legg inn 192.168.1.1 og sjekk om WAN står til å hente ipadresse automatisk.

Hvis den står til å hente adresse (dynamic eller dhcp?) så resetter du bare routeren ved å trykke en pennespiss inn i det lille hullet bak på routeren.

Hold inn til lampene blinker (ca 10 sek).

Lenke til kommentar
Bluecom (Ventelo) leverer en dynamisk ipadresse ut av modemet.

Logg deg inn på routeren ved å koble den opp som vanlig.

Legg inn 192.168.1.1 og sjekk om WAN står til å hente ipadresse automatisk.

Hvis den står til å hente adresse (dynamic eller dhcp?) så resetter du bare routeren ved å trykke en pennespiss inn i det lille hullet bak på routeren.

Hold inn til lampene blinker (ca 10 sek).

8430962[/snapback]

jeg kan nesten ikke bare resette heller.. for den er koblet trådløst opp mot en annen linksys ruter av samme type.. og jeg trenger da hjelp for å få det til å fungere igjen...

Lenke til kommentar
Ta backup av innstillingene før du resetter.

8431058[/snapback]

hvordan tar jeg backup av innstillingene`?

8431164[/snapback]

Er det forresten andre som har bluecom som har problem med ruter.. snakka nettopp med en på msn som har samme problemet, at det klikka i går..så lurer på om det kan være noe problem hos bluecom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...