Gå til innhold

Merkelig strømproblem

Anbefalte innlegg

Noen ganger har jeg problemer med å starte PC,er, harddisk og vifter går i et sekund før det blir stille (lampene på fronten lyser). Det rare er at hvis boksen flyttes over i hvilket som helst annet hus, virker alt som normalt, tilbake til meg, og boksen er like død. Noen ganger har den startet etter bare 15-20 forsøk, andre ganger har jeg holdt på både 3 og 4 timer før svineriet har startet.

Så langt har dette skjedd 10-12 ganger med 5 forskjellige maskiner, 2 av dem var Compaq 5700T og 3 var Compaq 5726, andre maskiner er det aldri problemer med.

Noen som har noen forslag til hva som kan være årsaken (bortsett fra merket)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror det er på tidet å skaffe en UPS jeg (ca 1000-1500,-)... :wink:

da får du helt stabil strøm hele tiden, selv ved lynnedslag og strømbrudd.

ved strømbrudd klarer den å holde PC'n din oppe i ca 10-20 minutter slik at du kan få avsluttet den på en normal måte..

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-20 22:53, skrev Jannis-15:

tror det er på tidet å skaffe en UPS jeg (ca 1000-1500,-)... :wink:

da får du helt stabil strøm hele tiden, selv ved lynnedslag og strømbrudd.

ved strømbrudd klarer den å holde PC'n din oppe i ca 10-20 minutter slik at du kan få avsluttet den på en normal måte..

Mvh, Jan Erik

Har allerede UPS, sikringskapet er utstyrt med overspenningsvern og jordfeilbryter, spenningen inn ligger på 231-232 v.

Lenke til kommentar

merkelig...

men minner meg faktisk om en videospiller jeg hadde en gang en gang. den NEKTET å spille inne på såverommet mitt, det var heller ikke strømmen det var noe galt med, for jeg prøvde med en kjøteledning og vips, når jeg kom åver dør-stokken startet den å spille og stoppet med det samme den ble bært tilbake igjen...

denne kunne elkjip beholde for seg selv..! :lol:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-20 23:08, skrev EaP:

Prøv å sette inn en annen (helst kraftigere) PSU, fungerer det bedre da?

Det har ikke noe med at PSU er for svakt å gjøre, da ville det vært problemer i andre hus også, tilsvarende konfigurasjoner (som ikke er Compaq) har jeg testet med 150w PSU. Selv om jeg tar ut alt bortsett fra harddisk, skjermkort og en minnebrikke, skjer akkurat det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...