Dotten Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 http://www.bt.no/sport/article357231.ece Det er ikke for å gå ned i vekt eller for å forbedre utseendet at disse ungdommene trener – det er for rusens skyld. Treningen frigjør stoffer som kalles endorfiner, og som gir en ruslignende lykkefølelse, het det på Metroxpress’ nettsider fredag. Vel, hva syntes du om dette her? Er det rusen som er grunn for din trening? Dette må vel være en av de mer positive avhengighetene i samfunnet. Selv om det faktisk kan være helsefarlig i for store mengder. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Det er ikke for å gå ned i vekt eller for å forbedre utseendet at disse ungdommene trener – det er for rusens skyld. Treningen frigjør stoffer som kalles endorfiner, og som gir en ruslignende lykkefølelse, het det på Metroxpress’ nettsider fredag. Vel, hva syntes du om dette her? Er det rusen som er grunn for din trening? 8430156[/snapback] Jeg trener ikke for å bli rusa, men følelsen man får i etterkant av en trening er veldig positiv. Jeg føler på en måte at det "mangler" noe i dagen, og jeg er ikke helt den samme, om jeg ikke har trent på 1 eller 2 dager (abstinenser?). Hovedgrunnen min for trening er helsa og utseendet, men trening gir både en god følelse etter endt økt som er veldig god samtidig som det generelt gir deg en rekke positive langtidseffekter. Bedre selvtillit, og en generell følelse av å være i god form er digg. Dette må vel være en av de mer positive avhengighetene i samfunnet. Selv om det faktisk kan være helsefarlig i for store mengder. 8430156[/snapback] Det er helt klart mer positivt enn spilleavhengighet (nettspill, pengespill etc.) eller rusmiddelavhengighet f.eks., men jeg blir bekymret om statistikken stemmer for hvor mange som ligger i faresonen for å overtrenes:Men så mange som 20 prosent av de unge danskene overdriver altså i en grad som kan være helsefarlig. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg trener ikke for å bli rusa, men følelsen man får i etterkant av en trening er veldig positiv. 8430217[/snapback] Helt enig. Selv ser jeg det bare som en gigantisk bonus hvis man blir rusa av treningen. Men som sagt, trening er kanskje hardt under selve økten, men etter økten er det mye nytelse! Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Trening har vært med på gjøre livet mitt enklere. Depresjonen forsvinner den lille stunden jeg trener. Det kan vel kanskje kalles for en slags rus. Endret 20. april 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hva var d Swartsnegger sa når han trente. Det gikk for han 7 ganger hvær dag når han trente Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Elsker følelsen av å ha trent skikkelig hardt, for så å ta en god og lang dusj etterpå og virkelig kjenne at kroppen har arbeidet. Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 blir bare møkksliten etter jeg har jogga jeg Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Deilig å trene ja, endorfiner, kroppens rus! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå