Gå til innhold

Tre røde ringer på 360en - virket en liten stund

karkasc

Anbefalte innlegg

Det er mange tråder om det her, men jeg er ikke av typen som slenger dritt for det :p

Det skyldes som regel hardware error med overoppheting av gpu. Vistnok pga av dårlig loddepunkter på kjøledelen. Du må med andre ord sende den inn til reperasjon. Du får antakelig en ny box.

Det er bare ventinga som suger. Tok 6 uker fra jeg ringte til jeg fikk ny :/

8430234[/snapback]

Du må ha vært spesielt uheldig, jeg sendte inn min litt før påske, og fikk den igjen onsdagen etter. Bare to uker og noen dager etter at jeg sendte den inn, og det er medregnet alle helligdagene i påsken som jeg regner med de ikke jobber.

8450725[/snapback]

wow. Håper det går kjappere den gangen her da. Netopp bestillt DHL på døra igjen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
microsoft reparerer alle konsoller uansett "modde" status. så vidt jeg vet :)

8450566[/snapback]

Det gjør de definitivt IKKE.

8451708[/snapback]

Nja, de reparerer konsoller som har blitt åpnet ja, men da må du betale for reprerasjonen selv. Fikk opplyst av kundesupporten at dette lå på 85£ altså litt over tusenlappen. Nesten billigere å kjøpe ny.
Lenke til kommentar

Mhm.. azz! :p

Det er vel ikke så lett å se om konsollen har FW-flash eller ei, noe som er vel og bra for oss :) Har ikke noe innsikt eller erfaring innenfor FW-flashing, men det etterlater vel ingen fysiske spor, omtrent?

Var plutselig mer fristende nå som jeg hadde lest kewells innlegg her :p Først må jeg få tilbake Xboxen min igjen da *sukk* :(

Lenke til kommentar

Det er ikke umulig å se at den har vært flashet, det er jo bare å dumpe firmwaren. Men det involverer jo litt arbeid fra MS sin side. Uansett, hvis man ikke gjør seg flid med forseglingsmerket så det ser uberørt ut, så brytes/ødelegges dette når man åpner 360'en for å flashe. Og da ryker selvsagt garantien. Jeg visste faktisk ikke at MS reparerer flashete 360'er mot betaling, om det da stemmer. I USA er det ihvertfall helt uaktuelt etter hva jeg har lest, der rører ikke MS flashete 360'er, utifra mange brukererfaringer jeg har lest på diverse forum.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke så lett å se om konsollen har FW-flash eller ei, noe som er vel og bra for oss :) Har ikke noe innsikt eller erfaring innenfor FW-flashing, men det etterlater vel ingen fysiske spor, omtrent?

8453089[/snapback]

Ingen fysiske spor bortsett fra at garanti seglet blir brutt med mindre du som _crs: sier, gjør deg flid med det.

Det er ikke umulig å se at den har vært flashet, det er jo bare å dumpe firmwaren. Men det involverer jo litt arbeid fra MS sin side. Uansett, hvis man ikke gjør seg flid med forseglingsmerket så det ser uberørt ut, så brytes/ødelegges dette når man åpner 360'en for å flashe. Og da ryker selvsagt garantien. Jeg visste faktisk ikke at MS reparerer flashete 360'er mot betaling, om det da stemmer. I USA er det ihvertfall helt uaktuelt etter hva jeg har lest, der rører ikke MS flashete 360'er, utifra mange brukererfaringer jeg har lest på diverse forum.

8453312[/snapback]

Vel, jeg flashet den tilbake til orginal fw før jeg sendte den tilbake, så i mitt tilfelle er den bare åpnet så vidt MS vet.

Er dog ikke 100% sikker på om MS reparer flashede Xboxer, var bare sånn jeg oppfattet kundebehandleren. Hvis garantien var brutt, måtte man betale for reprasjonen selv.

Lenke til kommentar
Du må ha vært spesielt uheldig, jeg sendte inn min litt før påske, og fikk den igjen onsdagen etter. Bare to uker og noen dager etter at jeg sendte den inn, og det er medregnet alle helligdagene i påsken som jeg regner med de ikke jobber.

8450725[/snapback]

I second that one!

Jeg sendte inn min xbox på onsdag, fikk den igjen på torsagen uka etter. Jeg har ingenting å utsette på MS på dette området. Dog det er bare å forvente når dette er en velkjent defekt!

Lenke til kommentar

Haha..Flaks!

Ringte support, men måtte bare vente så ga opp etterhvert. Tilfeldig kom jeg på at jeg kanskje ikke hadde prøvd å dra ut strømadapteren både i boksen og i veggen (hadde bare tatt i veggen sist) og plutselig funket det!

Lenke til kommentar

Det gjør de definitivt IKKE.

8451708[/snapback]

gjorde det med min iallefall.

og som en annen sa, det er jo bare å reflashe med orginal firmware, og klistre på ett nytt klistremerke.

Lenke til kommentar

og som en annen sa, det er jo bare å reflashe med orginal firmware, og klistre på ett nytt klistremerke.

8458264[/snapback]

Det med klistremerket kan bli et problem. Jeg har i allefall ikke et ark med MS Xbox 360 garanti klistremerker hjemme :p

Lenke til kommentar

8458264[/snapback]

Det med klistremerket kan bli et problem. Jeg har i allefall ikke et ark med MS Xbox 360 garanti klistremerker hjemme :p

8460333[/snapback]

Hvor fikk du de fra ? :dribble:

EDIT: Trodde det stod: Jeg har i allefall et ark med ms xbox 360 garanti klistremerker hjemme :p

Men -iL-, hva mener du med nytt klistremerke?

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

8458264[/snapback]

8460333[/snapback]

har du ikke ? :p

ikke jeg heller, men det er noen mod sites som har slikt.

uansett, så gikk det greit for meg, uten nytt klistremerke.

Lenke til kommentar

8458264[/snapback]

8460333[/snapback]

har du ikke ? :p

ikke jeg heller, men det er noen mod sites som har slikt.

uansett, så gikk det greit for meg, uten nytt klistremerke.

8467195[/snapback]

Hehe :p

Men er det noen som har greid å fått av klistremerket med varmepistol og fått det på igjen? Noen som har prøvd det og vet at det funker?

Lenke til kommentar

Fått en del ganger rød ring jeg også siste dagene!

Har aldri hatt dette problemet før. Å det virker som det bare skjer når jeg spiller Vegas!

Alle andre spill går fint.

Setter i vegas. spiller ei lita stund også låser spillet seg! Skrur av og på maskina også kommer det 3 røde ringer. Tar ut strømmen skrur på igjen og vips! alt funker igjen.

Også kan det gå lenge så får jeg tre røde ringer igjen. Hva faen kan det ha seg?

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...