Gå til innhold

Tre røde ringer på 360en - virket en liten stund

karkasc

Anbefalte innlegg

Jess...............Da skjedde det med min maskin og.

Hatt den siden jul og ble brukt til å se en retail DVD igår helt uten problemer. Når jeg skrur den på idag kommer de flotte røde ringene. Tre stykker fra øverst venstre og "nedover". Sjekket strøm og alt mulig, og skrudde på igjen - da starten den som vanlig. Profilen ble logget inn og alt, bortsett fra at da jeg skrudde på kontrollen viste den at den lette etter maskinen, så jeg skrudde av maskinen. Skrur den på igjen, og da er det bare ringene som vises...

Ikke noe annet å gjøre enn å ringe MS-support.........................................?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange tråder om det her, men jeg er ikke av typen som slenger dritt for det :p

Det skyldes som regel hardware error med overoppheting av gpu. Vistnok pga av dårlig loddepunkter på kjøledelen. Du må med andre ord sende den inn til reperasjon. Du får antakelig en ny box.

Det er bare ventinga som suger. Tok 6 uker fra jeg ringte til jeg fikk ny :/

Lenke til kommentar
Det skyldes som regel hardware error med overoppheting av gpu. Vistnok pga av dårlig loddepunkter på kjøledelen. Du må med andre ord sende den inn til reperasjon. Du får antakelig en ny box.

Det er ikke kjøledelen som har dårlig lodding (er ikke noe lodding på kjøleribbene), men selve GPU'en. Egentlig er det ikke dårlig lodding per se heller, men dårlig loddetinn. Kjøleribbene klarer ikke utøve nok trykk på prosessorene, hverken CPU eller GPU, pga hovedkortet bare er festet i kantene og det har en tendens til å bue seg pga varmen. Prosessorene er loddet til hovedkortet med tinnballer, og pga dårlig kvalitet på disse, deformeres de, og enten kobler sammen flere punkter eller punktet mister kontakt. Ganske vanlig problem dette, dessverre.

Lenke til kommentar

Det er ikke kjøledelen som har dårlig lodding (er ikke noe lodding på kjøleribbene), men selve GPU'en. Egentlig er det ikke dårlig lodding per se heller, men dårlig loddetinn. Kjøleribbene klarer ikke utøve nok trykk på prosessorene, hverken CPU eller GPU, pga hovedkortet bare er festet i kantene og det har en tendens til å bue seg pga varmen. Prosessorene er loddet til hovedkortet med tinnballer, og pga dårlig kvalitet på disse, deformeres de, og enten kobler sammen flere punkter eller punktet mister kontakt. Ganske vanlig problem dette, dessverre.

8430367[/snapback]

OK. Som sagt bare forkortet jeg et rykte jeg leste på nettet uten å ha noen som helst bakgrunn for å støtte opp det jeg sa. Ergo "vistnok".

Men jeg var ikke helt off da :)

Dårlig loddetin er dog temmelig drøyt da det ikke er spes dyrt for sølv lodding.

Lenke til kommentar
Muligens litt OT, men jeg har problemer med spilling av PG3.. Etter ca 2 timer med spilling begynner grafikken og bugge seg.. Kommer masse drit opp og alt jeg ser til slutt er bilen.. Hva er problemet? :)

Antakelig overoppheting. Kan være dårlig kontakt mellom GPU og kjøleribbe. Eller eventuelt et begynnende problem med loddepunktene som nevnt tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Nei, butikken bare sender den på reperasjon, så da må du også vente. Du har ikke krav på noen ny maskin.

Kanskje ventinga blir enda lengre da du har ingen kontroll over når elkjøp eller expert tar kontakt med MS og sender den på reperasjon.

Er vel mye enklere å la DHL hente maskina di hjemme hos deg, og når den kommer tilbake får du den også levert på døra.

Lenke til kommentar
Nei, butikken bare sender den på reperasjon, så da må du også vente. Du har ikke krav på noen ny maskin.

Kanskje ventinga blir enda lengre da du har ingen kontroll over når elkjøp eller expert tar kontakt med MS og sender den på reperasjon.

Er vel mye enklere å la DHL hente maskina di hjemme hos deg, og når den kommer tilbake får du den også levert på døra.

8436035[/snapback]

støtter opp om den. De er raskest og ring ms support på tlf 800 14 174. Får du referanse og dato til henting fra dhl.

Lenke til kommentar

Dårlig loddetin er dog temmelig drøyt da det ikke er spes dyrt for sølv lodding.

Eehm... Ved sølvlodding blir 800-900 grader varmt :p da svir de sikkert kortet...

Ps. No offence.

Jeg har moddet min 360, og går i konstant frykt for at noe skal gå til helvete :tease:

Lenke til kommentar

Eehm... Ved sølvlodding blir 800-900 grader varmt :p da svir de sikkert kortet...

Ps. No offence.

Jeg har moddet min 360, og går i konstant frykt for at noe skal gå til helvete :tease:

8447109[/snapback]

microsoft reparerer alle konsoller uansett "modde" status. så vidt jeg vet :)

Lenke til kommentar
Det er mange tråder om det her, men jeg er ikke av typen som slenger dritt for det :p

Det er bare ventinga som suger. Tok 6 uker fra jeg ringte til jeg fikk ny :/

8430234[/snapback]

Du må ha vært spesielt uheldig, jeg sendte inn min litt før påske, og fikk den igjen onsdagen etter. Bare to uker og noen dager etter at jeg sendte den inn, og det er medregnet alle helligdagene i påsken som jeg regner med de ikke jobber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...