Programvare Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Gitaren min har ganske "hardt" treverk på halsen. En kompis av meg har liksom så glatt hals og det er så digg. Har det noe med lakkeringen elns å gjøre? Kan jeg lakkere halsen til gitaren min med vanlig treverkslakk uten at den blir ødelagt? Takk! Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Gitaren min har ganske "hardt" treverk på halsen. En kompis av meg har liksom så glatt hals og det er så digg. Har det noe med lakkeringen elns å gjøre? Kan jeg lakkere halsen til gitaren min med vanlig treverkslakk uten at den blir ødelagt? Takk! 8429829[/snapback] For å få til den virkelig glatte feelen må du bruke cellulose lakk. Denne er svært giftig og vanskelig å påføre med mindre du kan sakene dine. Vanlig treværks lakk er for myk og kan ikke poleres glatt på samme måte som cellulose lakk. spray lakk er bare å glemme. Kontakte en møbelsnekker kan være en ide. Hør hva han tar betalt for jobben. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Enklaste løysing: Kjøp samme gitar som kompisen din. Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Enklaste løysing: Kjøp samme gitar som kompisen din. 8430269[/snapback] rofl. Veldig godt poeng med mindre du har en gitar som har kostet deg noen lapper Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hvis det er ein billeg gitar blir det unødvendig dyrt og hvis det er ein dyr gitar er det synd å i det heile omlakkere den. Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hvis det er ein billeg gitar blir det unødvendig dyrt og hvis det er ein dyr gitar er det synd å i det heile omlakkere den. 8430308[/snapback] Med andre ord - youre damnd if you do, youre damnd if you dont Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Det er en dårlig og billig gitar jeg har, men kompisen min har en gitar til 20000 elns så jeg kjøper ikke den med det første. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) For å få baksiden av halsen glatt og smooth kan du pusse den med fint sandpapir. Først noen lette drag med 400, så 600, og til slutt 1000 eller 1200. Du skal pusse ganske mye før du går gjennom lakken (ikke at det gjør noe, men....) Selv har jeg ikke lakk på mine halser, jeg bruker olje og bivoks. Edit: hvis det er gripebrettet du tenker å lakkere, blir det noe annet. Og noe du ikke vil begynne å tenke på en gang. Endret 21. april 2007 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå