Gå til innhold

Forsterker til 4000

reidarhauge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
To gitarer i samme amp låter piss. enkelt og greit.

Men meir spesifikt kvaer du ute etter? Kva skal den brukast til?

8430909[/snapback]

spiller så sjeldent med broren min at det gjør ingenting om det ikkje låter helt bra :p vil bare ha muligheten. Er på kikk etter noe lignende den i linken, bare til 4000 (altså litt bedre på litt av hvert) skal ikke bruke den til så mye, bare spille hjemme med anlegge... har spilt i ca. 3 år. er lei av den andre forsterkeren min, og har 4000 kr jeg vil/skal bruke på forsterker. Trenger du noe mer info for å gi meg noen tips eller forslag?

Lenke til kommentar

Jeg har en 75 Watts Line6, den betalte jeg 3300 for, beste forsterkeren jeg har spilt på., Den har veldig mange effekter, og den har effekter som andre forsterkere også har, den har altså stjelt effekter :p Hehe.. Det følger med footswitch også. Men 2 gitar input's kan du bare glemme på denne, men med 2 gitarer på en forsterker høres ræva ut :thumbdown:

I Line6 Spider 112 får du mye for penga, og vil ikke angre!

Passer til alle typer musikk.

Lenke til kommentar
VOX AD50VT koster vel 3500 eller noe, har den selv og den funker som faen den. Men som sagt av andre, hva slags musikkstil er det snakk om?

8432014[/snapback]

Sier som Lars_ern, VOX AD50 VT er en utrolig bra forsterker. Vurderer og skaffe meg den selv. Og to inputs? In my ass! (Bare måtte si det! :p )

Lenke til kommentar

Jeg støtter prinsipielt trådstarter når det gjelder inputs. Når vi startet vårt først band (for 35 år siden) var vi blakke som kirkerotter. Vi hadde bare råd til en forsterker og et trommesett, så da kjøpte vi en bassforsterker og koblet både bass og gitar gjennom den. Høyttalerkabinettet bygge vi selv for å spare penger. At det låt som det gjorde var til å leve med så lenge vi faktisk fikk spille i band. Så fikk vi råd til en skikkelig gitarforsterker etterhvert.

Idag er riktig nok situasjonen en annen, fordi man kan få greie forsterkere så billig. Et alternativ ville være å kjøpe en litt rimeligere forsterker og en MicroCube i tillegg.

Men nå sier du at du har en gammel forsterker. Skal du selge den, og er pengene du får for det en del av de 4000 kronene? Hvis ikke kan jo broren din bruke den og du den nye når dere skal spille sammen, så er problemet løst.

Spørsmålet ingen(?) har stilt er: Skal du spille i band eller mest hjemme? Trenger du 100 Watt, eller kan du klare deg med 60 eller endog mindre. Watt'ene koster, så du får en bedre 30 Watt enn 100 Watt for samme prisen...

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...