Gå til innhold

400mm zoomlinse til Eos 30d

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
400mm zoomlinse til Eos 30d...

Noen anbefalinger? Helst ikke over 10 laken.....

8429525[/snapback]

vanskeli å forstå kva du meiner med 400mm ''zoom'', meiner du da fast tele på 400mm, eit zoom-objektiv opp til 400mm, eller eit zoom-objektiv over 400mm.

er en del andre kriterier du også bør ta hensyn til, kva er maks-tyngde og vil du ha orginaloptikk, dvs fra canon, eller går det bra med sigma,tamrom og liknende?

* ved høye brennvidder bruk ordeet ''tele'' i stedet for ''zoom'', da zoom berre betyr at du kan forandre brennviddeomfanget.

Lenke til kommentar

Mener 100-200mm -> ca. 400 mm zoom. Ikke fast 400mm. Om det er originalt eller ikke er ikke så farlig. Men skal jeg først bruke 10' bør det være bra kvalitet.

400mm zoomlinse til Eos 30d...

Noen anbefalinger? Helst ikke over 10 laken.....

8429525[/snapback]

vanskeli å forstå kva du meiner med 400mm ''zoom'', meiner du da fast tele på 400mm, eit zoom-objektiv opp til 400mm, eller eit zoom-objektiv over 400mm.

er en del andre kriterier du også bør ta hensyn til, kva er maks-tyngde og vil du ha orginaloptikk, dvs fra canon, eller går det bra med sigma,tamrom og liknende?

* ved høye brennvidder bruk ordeet ''tele'' i stedet for ''zoom'', da zoom berre betyr at du kan forandre brennviddeomfanget.

8429619[/snapback]

Lenke til kommentar
Foreløpig har jeg endt opp med en Sigma 75-300mm. Sikkert ikke verdens beste til 2200,- men imponert over skarphet vs. pris til nå!

8436846[/snapback]

Så lenge du holder deg til APO versjonen. Sigma har en tisvarende uten APO og den er ikke veldig bra. Jeg kjenner flere som har APO versjonen, og det er helt klart et greit sted å begynne.

Edit: Etter å ha tenkt litt - har du vurdert f.eks. Sigma's 70-200mm 2.8 og Sigma's 1.4x eller 2.0x telekonverter ?

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Heldigvis er det APO-versjon....

Fant også en gammel Sigma 70-210 fra en Eos 650 liggende. Den kan vel også brukes. Litt treg fokus, men den virker.

Foreløpig har jeg endt opp med en Sigma 75-300mm. Sikkert ikke verdens beste til 2200,- men imponert over skarphet vs. pris til nå!

8436846[/snapback]

Så lenge du holder deg til APO versjonen. Sigma har en tisvarende uten APO og den er ikke veldig bra. Jeg kjenner flere som har APO versjonen, og det er helt klart et greit sted å begynne.

Edit: Etter å ha tenkt litt - har du vurdert f.eks. Sigma's 70-200mm 2.8 og Sigma's 1.4x eller 2.0x telekonverter ?

Tom

8438669[/snapback]

Lenke til kommentar

Som nevnt her vil du få best kvalitet med en 100-400 IS ,men som nevnt også er denne litt over ditt budsjett. På en annen side hadde jeg gladelig spart litt til for dette objektivet er helt fantastisk.

Hvis du skal ha noe alternativ er det Sigma 50-500 F4-6.3 som faller best ut ytelsesmessig og i den brennvidden du er ute etter + litt. Sigmaen gir flott bildekvalitet,men den trenger endel lys gitt at minste blender @500MM er 6.3,men skal du bruke denne utendørs i vanlig dagslys er det ingen problem ,da fungerer den som bare fy.

Men som nevnt har du mulighet til å spare litt til å få en 100-400 IS så er det denne du kommer best ut av det med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...