Gå til innhold

Timeglass når jeg åpner Outlook/ Word

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en rimelig kraftig pc - core2duo cpu.

Det meste av program funker glimrende, og alt åpner seg raskt og slik det skal. Jeg kan spille tunge spill - som F.E.A.R.

MEN - når jeg åpner Outlook - og skal skrive en ny mail - så kommer timeglasset - og maskinen "tenker" i ca 10 sek.

Akkurat det samme skjer i MS Word - når jeg skal åpne et dokument - eller en ny fane - eller jeg switcher mellom de to programmene.

Jeg har nå disablet virus scan av *.doc - men heller ikke det bedret situasjonen.

Kan noen hjelpe meg blir jeg veldig glad.

Send gjerne en kopi av svaret til min mail: [email protected]

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du Norton AV? I så fall deaktiver Office plug-in der. Den er en notorisk problemskaper. Andre ting som kan forårsake slike problemer er Adobe Acrobat (ikke reader) eller andre maler og tillegg som er installert (Verktøy -> Maler og tillegg).

Hvis ikke noe av dette hjelper, forsøk å starte Word fra Start -> Kjør -> skriv winword /a og trykk Enter. Hvis den da starter som den skal, gi grunnmalen normal.dot nytt navn og forsøk igjen. Plasseringen til normal.dot finner du under Verktøy -> Alternativer -> Filplassering -> Brukermaler.

Lenke til kommentar
Har du Norton AV? I så fall deaktiver Office plug-in der. Den er en notorisk problemskaper. Andre ting som kan forårsake slike problemer er Adobe Acrobat (ikke reader) eller andre maler og tillegg som er installert (Verktøy -> Maler og tillegg).

Hvis ikke noe av dette hjelper, forsøk å starte Word fra Start -> Kjør -> skriv winword /a og trykk Enter. Hvis den da starter som den skal, gi grunnmalen normal.dot nytt navn og forsøk igjen. Plasseringen til normal.dot finner du under Verktøy -> Alternativer -> Filplassering -> Brukermaler.

8432581[/snapback]

Hei

Supert at du tok deg tid til å hjelpe :)

Jeg har Trend pc-cillin. (Kan jo være noe her)

MEN - det du sier mer normal.dot - KAN godt være årsaken. Jeg får ofte spørsmål om jeg vil lagre denne - fordi den er endret.

Skal forsøkte det du skriver her

Takk takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...