CCola Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hei! Har hørt at appelsinjuice hjelper mot litt av hvert.. Selv bruker jeg å drikke noen liter om dagen om jeg har sår hals, vondt i magen osv. Funker som universalmiddel hos meg Dette kommer sikkert pga C-Vitaminene? Kan appelsinjuice ha noen bivirkinger? (Ja, har begynt å drikke endel (1-3liter) daglig ) Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Tja, syren i appelsin juicen er ikke spesielt bra for tennene. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Appelsinjuice er supert hvis du sliter med å lett få urinveisinfeksjoner hvertfall. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Drikker nesten en liten hver dag. Eneste negative jeg har merket er at det går ut over tannhelsen. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Drakk mye appelsinjuice før, men nå bare regelmessig. har ikke følt meg dårlig i noe form etter dette. C-vitaminene er bare positivt for kroppen. Kjempegodt Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hei! Har hørt at appelsinjuice hjelper mot litt av hvert.. Selv bruker jeg å drikke noen liter om dagen om jeg har sår hals, vondt i magen osv. Funker som universalmiddel hos meg Dette kommer sikkert pga C-Vitaminene? Kan appelsinjuice ha noen bivirkinger? (Ja, har begynt å drikke endel (1-3liter) daglig ) 8429088[/snapback] Det er sikkert andre ting du bør bekymre deg over at du putter i deg enn appelsinjuice. Selv om det skulle være 3 liter daglig... Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det er masse kallorier i appelsinjuice. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det er masse kallorier i appelsinjuice. 8443321[/snapback] Hvorfor være redd for kcal? Uanset: AppelsinJuice er mer usunt enn det er sunt. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Drakk mye appelsinjuice før, men nå bare regelmessig. har ikke følt meg dårlig i noe form etter dette. C-vitaminene er bare positivt for kroppen. Kjempegodt 8432270[/snapback] For mye c-vitamin er ikke bra heller, akkurat. Fra lommelegen: Overdosering av vitamin C kan gi dannelse av nyresten. Diaré kan også forekomme. I og med at vitamin C øker opptaket av jern, kan mye vitamin C over lang tid føre til for høye jernnivåer i kroppen. Nå står det ikke hvor mye som er for mye, men greit å ha det i bakhodet hvis man drikker litervis med appelsinjuice. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Syren kan også være hard mot magen (som også appelsinjusen sin). Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Appelsinjuice og fruktjuice generelt er veldig skadelig for emaljen, særlig utsatt er emaljen på nedre del av fortennene. Flere liter om dagen vil med tiden eliminere sannsynligheten for at du har dine egne tenner når du er 40. Og ja, jeg er kvalifisert til å skrive dette. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Appelsinjuice og fruktjuice generelt er veldig skadelig for emaljen, særlig utsatt er emaljen på nedre del av fortennene. Flere liter om dagen vil med tiden eliminere sannsynligheten for at du har dine egne tenner når du er 40. Og ja, jeg er kvalifisert til å skrive dette. 8446689[/snapback] Dette kommer vel litt an på hvor lang tid du bruker på å drikke juicen? Om du sitter å sipper på et glass til frokost eller tar tre liter på styrten(ikke at dette er så veldig aktuelt for de fleste) vil vel ikke tennene merke noe forskjell? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Skift til sånne falske tenner. I polen koster det kun ca 10000 (mulig per rad?) for tenner som ikke trenger å pusses og varer livet ut. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Skift til sånne falske tenner. I polen koster det kun ca 10000 (mulig per rad?) for tenner som ikke trenger å pusses og varer livet ut. 8471858[/snapback] Ja, man bør kanskje skifte ut armer og ben i samme slengen. Man kan sikkert skaffe et pent par benproteser for en slikk og ingenting i Russland, Polen og andre lugubre steder. Forhindrer benskjørhet og dårlige ben som gammel. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg hadde ikke trodd ordet protese skulle bli nevnt i en diskusjon om appelsinjuice... men men... :!: Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Appelsinjuice forhindrer uønskede oksideringsprosesser som får deg til å føle uvell. Det er kjempe bra for den generelle helsen ( untatt tennene da ) du kan også spise blåbær eller jordbær.. de fleste bær Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Tre liter høres i meste laget ut. Det skal nokså mye til å få overdose av C-vitaminer (man må spise mer enn 20x anbefalt dose), men appelsinjuice inneholder veldig mye sukker, og det er som kjent ikke sunt. Hvis man drikker litt hele tiden i stedet for bare ved hvert måltid vil det også være skadelig for tennene. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Overdose av C-vitaminer er nok langt over 20x RDA. Mange forskere sier at det ikke er noe problem å ta opptil 100gram med c-vitaminer hvis man er forskjølet osv. RDA (anbefalt daglig inntak) er ca 100mg i USA og 60mg i Norge. 100gram blir da 1000x RDA. Kilder: Wikipedia.org Matoghelse.no Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg drikker selv mye appelsinjuice, men jeg prøver å skylle munnen i vann i de periodene jeg drikker mye, for å få vekk litt av syren som etser tennene. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Drakk veldig mye før, men drakk iallefall Juice som er ekte appelsiner, som jeg vil tro på, istede for Nektar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå