Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

AppelsinJuice bra for helse generelt?

CCola

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hørt at appelsinjuice hjelper mot litt av hvert.. Selv bruker jeg å drikke noen liter om dagen om jeg har sår hals, vondt i magen osv. Funker som universalmiddel hos meg :D

Dette kommer sikkert pga C-Vitaminene? Kan appelsinjuice ha noen bivirkinger?

(Ja, har begynt å drikke endel (1-3liter) daglig :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har hørt at appelsinjuice hjelper mot litt av hvert.. Selv bruker jeg å drikke noen liter om dagen om jeg har sår hals, vondt i magen osv. Funker som universalmiddel hos meg :D

Dette kommer sikkert pga C-Vitaminene? Kan appelsinjuice ha noen bivirkinger?

(Ja, har begynt å drikke endel (1-3liter) daglig :p)

8429088[/snapback]

Det er sikkert andre ting du bør bekymre deg over at du putter i deg enn appelsinjuice. Selv om det skulle være 3 liter daglig...

Lenke til kommentar
Drakk mye appelsinjuice før, men nå bare regelmessig. har ikke følt meg dårlig i noe form etter dette. C-vitaminene er bare positivt for kroppen. Kjempegodt  :D

8432270[/snapback]

For mye c-vitamin er ikke bra heller, akkurat.

Fra lommelegen:

Overdosering av vitamin C kan gi dannelse av nyresten. Diaré kan også forekomme. I og med at vitamin C øker opptaket av jern, kan mye vitamin C over lang tid føre til for høye jernnivåer i kroppen.

Nå står det ikke hvor mye som er for mye, men greit å ha det i bakhodet hvis man drikker litervis med appelsinjuice.

Lenke til kommentar

Appelsinjuice og fruktjuice generelt er veldig skadelig for emaljen, særlig utsatt er emaljen på nedre del av fortennene. Flere liter om dagen vil med tiden eliminere sannsynligheten for at du har dine egne tenner når du er 40. Og ja, jeg er kvalifisert til å skrive dette.

Lenke til kommentar
Appelsinjuice og fruktjuice generelt er veldig skadelig for emaljen, særlig utsatt er emaljen på nedre del av fortennene. Flere liter om dagen vil med tiden eliminere sannsynligheten for at du har dine egne tenner når du er 40. Og ja, jeg er kvalifisert til å skrive dette.

8446689[/snapback]

Dette kommer vel litt an på hvor lang tid du bruker på å drikke juicen? Om du sitter å sipper på et glass til frokost eller tar tre liter på styrten(ikke at dette er så veldig aktuelt for de fleste) vil vel ikke tennene merke noe forskjell? :p

Lenke til kommentar
Skift til sånne falske tenner. I polen koster det kun ca 10000 (mulig per rad?) for tenner som ikke trenger å pusses og varer livet ut.

8471858[/snapback]

Ja, man bør kanskje skifte ut armer og ben i samme slengen. Man kan sikkert skaffe et pent par benproteser for en slikk og ingenting i Russland, Polen og andre lugubre steder. Forhindrer benskjørhet og dårlige ben som gammel.

Lenke til kommentar

Tre liter høres i meste laget ut. Det skal nokså mye til å få overdose av C-vitaminer (man må spise mer enn 20x anbefalt dose), men appelsinjuice inneholder veldig mye sukker, og det er som kjent ikke sunt. Hvis man drikker litt hele tiden i stedet for bare ved hvert måltid vil det også være skadelig for tennene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...