Gå til innhold

Respons på hjemmeside (skoleoppgave)

Anbefalte innlegg

Vi har fått i oppgave fra skolen å lage en hjemmeside om oss selv med minst 7 undersider. Må bruke HTML og CSS. Jeg har da slengt sammen dette forslaget her. Noen tanker om forbedring?

Bilde

Endret av hakhag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte ikke menyen og headeren. Prøv å høyrestille teksten i menyen, og bruk en annen font, så kanskje det blir bedre.

Angående headeren så kan du lage en ny en. Ikke for å virke slem, men finner ikke noe positivt med den.

Lenke til kommentar

Okay, jeg kan legge til litt mer både i headeren og bakgrunnen.

Edit: Mener at jeg leste et sted at syregrønn var en bra kontrast til lyseblå. Stemmer det eller?

Endret av hakhag
Lenke til kommentar

Gradienten i speglinga til headeren var ikkje fin. Der bør du berre ha ein farge, og så senker du % av kor mykje du ser igjennom.

"Less is more" passa heller ikkje. I alle fall ikkje med den fonten.

Elles, så var det ikkje så verst. Du kunne hatt litt meir luft mellom det som står på botnen.

Lenke til kommentar

Synes du har et godt utgangspunkt. Du kan gjøre mye mer ut av menyen og resten av siden. Tenk deg godt om og bruk fantasien, du finner mange gode ledetråder rundt om kring for å lage en super hjemmeside.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om det var dette dere ønsket, men jeg gjorde ihvertfall det jeg mente var nødvendig. Jeg er ikke sikker på grønnfargen på splashen, bra eller dårlig?

Clickie

Btw: Svartfargen på linken galleri er sånn den vil vises når man holder musa over. Også kalt hover :)

Endret av hakhag
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt om det var dette dere ønsket, men jeg gjorde ihvertfall det jeg mente var nødvendig. Jeg er ikke sikker på grønnfargen på splashen, bra eller dårlig?

Clickie

Btw: Svartfargen på linken galleri er sånn den vil vises når man holder musa over. Også kalt hover :)

8431219[/snapback]

Mye bedre, men for rotete header.. :)

Lenke til kommentar
Tone det ned litt i headeren da? Hmmm... Det er på en måte ingen mellomsak. Enten er det litt rotete der eller så er det så lite at det blir ingenting og teit.

8431631[/snapback]

Rolig, stilren og pen - det er ihvertfall sånn jeg liker den.. :) Gjerne med en litt artig font og fine farger som passer til resten av siden.

Og please - kutt ut skyggen, den ble bare stygg..

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg.. som alle andre alt har foreslått, legge til enda en farge.. en som semi-dominerer siden.

Jeg liker ikke headeren. Jeg liker ikke header tekst som har gradients i seg. Liker heller ikke det som er i headeren. (Er virkelig ikke glad i sterke gradients)

Jeg ville:

Fjern blomsten på venstre side. Flytt streken mellom innhold og meny helt til under headeren. Samtidig fjern gradienten (fadingen) på streken. Fjernet banneren helt og lagt til plain tekst (i HTML) i enn eller annen litt sterkere farge utenom blå (som vil bli den semi-dominerende fargen på siden). Forandret tittel på artikkel til en litt sterkere blå. U-kursivert copyrighten, samtidig forbedre den (Copy-cats will be shot er ikke morsomt), gjerne ha den også i blå eller den andre såkalte fargen. Ville gjort gradienten i bakgrunnen lenger slik at fadingen blir smoothere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...