Stian89 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Det beste hadde vært om jeg kunne installere helt fra scratch, men maskinen nekter å boote fra livecd. Første cd'en jeg brant, gav meg denne meldingen under oppstart. buffer i o error on device fd0 logical block 0 Meldingen repeterte seg selv med jevne mellomrom, helt til jeg skrudde av maskinen (prøvde flere ganger). Sjekket derretter google etter folk som hadde kommet over samme problem, og de fleste konkluderte med at cd'en var brent på for høy hastighet. Jeg brant derfor en ny disk med fiesty, på 2x, men også denne gav meg "buffer i o error on device..." meldingen. Jeg har derfor gått fra 6.10 til 7.04 gjennom update manageren, noe som tilsynelatende så ut til å fungere, men når jeg logger inn møter jeg bare en rekke problemer. Til å begynne med har jeg ingen "meny linjer", gnome-panels fungerer altså ikke. Alt jeg ser på desktop er ikoner. Jeg kan heller ikke bruke ting som alt+f2 for å starte programmer. Videre har jeg ikke window-borders på noen av vinduene mine. Noen som aner hva jeg kan gjøre? Det beste hadde som sagt vært å installere en helt fersk versjon, via cd - men maskinen gir meg bare "buffer i o..." erroren. Noe jeg kan gjøre for å bli kvitt denne? Endret 20. april 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hva om du rydder opp i konfigfilene til brukeren din? Evt mekker ny bruker? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Hva om du rydder opp i konfigfilene til brukeren din? Evt mekker ny bruker? 8428735[/snapback] Logger inn i failsafe og rydder litt her og der, så får vi se hva som skjer. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Laget ny bruker, og rotet litt i xorg. Ting fungerer sånn noenlunde greit nå, skal nok få ordnet resten med litt fikling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå