Gå til innhold

oppgradering 6.10 til 7.04.. ren fiasko. (løst)

Anbefalte innlegg

Det beste hadde vært om jeg kunne installere helt fra scratch, men maskinen nekter å boote fra livecd. Første cd'en jeg brant, gav meg denne meldingen under oppstart.

buffer i o error on device fd0 logical block 0

Meldingen repeterte seg selv med jevne mellomrom, helt til jeg skrudde av maskinen (prøvde flere ganger).

Sjekket derretter google etter folk som hadde kommet over samme problem, og de fleste konkluderte med at cd'en var brent på for høy hastighet. Jeg brant derfor en ny disk med fiesty, på 2x, men også denne gav meg "buffer i o error on device..." meldingen.

Jeg har derfor gått fra 6.10 til 7.04 gjennom update manageren, noe som tilsynelatende så ut til å fungere, men når jeg logger inn møter jeg bare en rekke problemer.

Til å begynne med har jeg ingen "meny linjer", gnome-panels fungerer altså ikke. Alt jeg ser på desktop er ikoner.

Jeg kan heller ikke bruke ting som alt+f2 for å starte programmer.

Videre har jeg ikke window-borders på noen av vinduene mine.

Noen som aner hva jeg kan gjøre? Det beste hadde som sagt vært å installere en helt fersk versjon, via cd - men maskinen gir meg bare "buffer i o..." erroren. Noe jeg kan gjøre for å bli kvitt denne?

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...