Bengt Who Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hva søren er meningen med å tre den gule refleksvesten over passasjersetet? Er det for å vise for omverdenen at man er idiot eller er det et teit forsøk på å ikke bli stoppet i en eventuell kontroll av gule vester? Stygt er det uansett, og jeg vil gjerne ha et forbud snarest. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hva søren er meningen med å tre den gule refleksvesten over passasjersetet? Er det for å vise for omverdenen at man er idiot eller er det et teit forsøk på å ikke bli stoppet i en eventuell kontroll av gule vester? Stygt er det uansett, og jeg vil gjerne ha et forbud snarest. 8428541[/snapback] Hvorfor det ? Har du ikke annet å irritere deg over,så har du et utrolig flott liv.. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Dette velger vel brukere å gjøre selv? Fatter ikke hvorfor du blir så irritert over dette. Det er som om jeg skulle irritert meg over plysj-terninger i vinduet. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hva søren er meningen med å tre den gule refleksvesten over passasjersetet? Er det for å vise for omverdenen at man er idiot eller er det et teit forsøk på å ikke bli stoppet i en eventuell kontroll av gule vester? Stygt er det uansett, og jeg vil gjerne ha et forbud snarest. 8428541[/snapback] hehe er for såvidt enig med deg men det er vel ingen fornuftig grunn til å gjøre det forbudt, med mindre du har airbagg i setene for da vil jo refleksvesten hindre korrekt oppblåsning og kan være farlig. det beste jeg har sett var etter ca en samlet kjøre tid på 8-9 timer på vei hjem fra sverige(rask oppned tur fra Kristiansand) så jeg to eldre mennesker som satt i bilen med refleksvestene på. holdt på å kjøre av veien grunnet latterkrampe(var litt overtrøtt) Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hva søren er meningen med å tre den gule refleksvesten over passasjersetet? Er det for å vise for omverdenen at man er idiot eller er det et teit forsøk på å ikke bli stoppet i en eventuell kontroll av gule vester? Stygt er det uansett, og jeg vil gjerne ha et forbud snarest. 8428541[/snapback] Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hva søren er meningen med å tre den gule refleksvesten over passasjersetet? Er det for å vise for omverdenen at man er idiot eller er det et teit forsøk på å ikke bli stoppet i en eventuell kontroll av gule vester? Stygt er det uansett, og jeg vil gjerne ha et forbud snarest. 8428541[/snapback] hehe er for såvidt enig med deg men det er vel ingen fornuftig grunn til å gjøre det forbudt, med mindre du har airbagg i setene for da vil jo refleksvesten hindre korrekt oppblåsning og kan være farlig. det beste jeg har sett var etter ca en samlet kjøre tid på 8-9 timer på vei hjem fra sverige(rask oppned tur fra Kristiansand) så jeg to eldre mennesker som satt i bilen med refleksvestene på. holdt på å kjøre av veien grunnet latterkrampe(var litt overtrøtt) 8428700[/snapback] Haha, ja eldre mennesker.. de har det med å ta ting "litt" for seriøst Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 vesten skal ligge i hanskerom, midtkonsoll eller venstre dør, helst innpakka. viss den henger på passasjersetet blir den sleten og ødelagt.. ikkje at eg har sett/hørt krav om det alså, men det er mi meining.. ja det ser helt tåpelig ut og... Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Har sett det jeg og, er såååå harry. Passer i arbeidsbiler da.. Men er bare stygt i privatbiler. Har så lite hanskerom i bilen min, så den ligger ikke der. I førerdøra legger jeg alltid ting som drikke, lommebok, statoilkopp osv så der er det ikke plass Vesten min ligger i passasjerdøra, er det ulovlig? jeg rekker fint den fra mitt sete.. Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 I jobbbilen (utrykningsbil) har vi den slik rett og slett av praktiske årsaker.. Ikke sjelden man kommer over bilulykker eller man må bistå AMK/politi/brannvesen. Tro meg, da er den vesten veldig grei å ha lett tilgjengelig! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Enig med trådstartar, ser ikkje nytten i å gjere noko sånt. Med visse unntak sjølvsagt, som Chri3stian skriv, for folk som skal gjere ting i ein fart, eventuelt mykje inn og ut av bilen kan det være greit. Jo lettare tilgjengeleg jo betre for så vidt, men om du har den i døra eller hanskerommet er den jo innanfor rekkevidde. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 De fleste moderne biler har airbag i seteryggene, og da er det direkte farlig å ha vesten tredd over stolryggen. Ellers kan folk ha den hvor de vil for min del. Jeg har min i et lite oppbevaringsrom under førersetet. Lenke til kommentar
otis Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hva søren er meningen med å tre den gule refleksvesten over passasjersetet? Er det for å vise for omverdenen at man er idiot eller er det et teit forsøk på å ikke bli stoppet i en eventuell kontroll av gule vester? Stygt er det uansett, og jeg vil gjerne ha et forbud snarest. 8428541[/snapback] Jeg er helt enig med dette innlegget. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Haha. Er helt enig. Det er harry, upraktisk og må være ukomfortabelt for den som sitter i passasjer setet! Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 De fleste moderne biler har airbag i seteryggene, og da er det direkte farlig å ha vesten tredd over stolryggen. Ellers kan folk ha den hvor de vil for min del. Jeg har min i et lite oppbevaringsrom under førersetet. 8432197[/snapback] Ser du også på "Geographic Channel" fordi ca. 2 uker siden var det et program om vester i bil, at det kan være farlig å ha dem på setet fordi det stopper airbaggen til å komme ut....osv. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 De fleste moderne biler har airbag i seteryggene, og da er det direkte farlig å ha vesten tredd over stolryggen. Ellers kan folk ha den hvor de vil for min del. Jeg har min i et lite oppbevaringsrom under førersetet. 8432197[/snapback] Ser du også på "Geographic Channel" fordi ca. 2 uker siden var det et program om vester i bil, at det kan være farlig å ha dem på setet fordi det stopper airbaggen til å komme ut....osv. 8432873[/snapback] Nei, jeg så ikke det programmet. Men det er vel allment kjent at man ikke skal ha setetrekk på slike seter med mindre de har åpning for airbag, og da er det ikke så vanskelig å tenke ut at det samme kan gjelde for andre ting man trer over setet. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg har den jeg fikk med forsikringsselskapet i hanskerommet, og den jeg fikk med arbeidsgiver i lomma bakpå passasjersetet, så har jeg to tilgjengelig. Like greit, egentlig Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 De fleste moderne biler har airbag i seteryggene, og da er det direkte farlig å ha vesten tredd over stolryggen. Ellers kan folk ha den hvor de vil for min del. Jeg har min i et lite oppbevaringsrom under førersetet. 8432197[/snapback] Nettopp. Når man trer en vest over setet og hemmer kollisjonsputens ferdsel, er det ikke godt å si nøyaktig hva som vil skje, men jeg har en anelse om at det vil være sammenlignbart med å pakke dritt eller fremmedlegemer i et geværløp og fyre av. Det er skremmende å se at noen ikke tenker så langt. Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Dette velger vel brukere å gjøre selv? Fatter ikke hvorfor du blir så irritert over dette. Det er som om jeg skulle irritert meg over plysj-terninger i vinduet. 8428689[/snapback] Terninger i vinduet er ikke lov bare så det er sagt. Jeg er jo ikke akkurat oppriktig irritert over dette, måtte bare få det ut. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Jeg så en en mann for 3 dager siden i en privat bil med vesten på seg :!: Det er det dummeste jeg har noen gang sett. (Rød Honda Civic, sedan 1.4 med sota baklykter mellom 92-96 modell) Jeg så det da jeg skulle se på "Mr.Bean Holiday" like ved lillestrøm (SF Kino) :!: Endret 22. april 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 jeg vil gjerne ha et forbud snarest. 8428541[/snapback] Du VIL faktisk at staten skal innføre ENDA en teit regel mot oss bilister? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå