Cleopatra Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg satte noen penger i BMB Global (04/08). Indexverdien står pr 10.04 i 141,97. Kan noen hjelpe meg litt her: Indexverdi må ikke forveksles med innløsningsverdi. Innløsningsverdi beregnet bl.a. ut fra gjenværende løpetid, rentenivå, underliggende opsjonsverdi og event. asiatisk hale og kan avvike til dels mye fra indexverdi. Innløsningskurs stilles av SpareBank 1 Markets på forespørsel. Indexverdien kan avvike grunnet produktets struktur. Hva betyr dette? Jeg skal ikke ta ut pengene før tiden er ute (feb.08). Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hva er BMB Global? Har du en lenke? Lenke til kommentar
Cleopatra Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Hva er BMB Global? Har du en lenke? 8428258[/snapback] Det er et garantert spareprodukt. En spareform der man er garantert å få tilbake det du har investert, i tillegg til eventuell avkastning. Link finner du Her Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg er vel fristet til å si at garanterte spareprodukter bare er voodoo. Når de kan oppgi en verdi på forespørsel kunne de også vist den på nettsiden, men altfor mye rundt garanterte spareprodukter er der for å forvirre kunden. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Totalt enig med Naranek her, disse såkalte strukturerte produktene (ofte også kalt BMA eller banksparing med aksjeavkastning) er en felle som flere fagpersoner har advart om, bl.a. Knut Boye ved Norges Handelshøyskole. Det er også skrevet masteroppgaver og vitenskapelige artikler om emnet. Det hele koker ned til at banken har laget et enormt komplisert produkt, som selv for økonomer er vanskelig å forstå, noe sitatet ditt illustrerer. Gebyrene er svært høye og spiser som regel opp mye mer av avkastningen enn det de gjør for vanlige aksjefond. Aksjefond er fortsatt den anbefalte sparemetoden for de som ønskere aksjeavkastning. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg satte noen penger i BMB Global (04/08). Indexverdien står pr 10.04 i 141,97. Kan noen hjelpe meg litt her: Indexverdi må ikke forveksles med innløsningsverdi. Innløsningsverdi beregnet bl.a. ut fra gjenværende løpetid, rentenivå, underliggende opsjonsverdi og event. asiatisk hale og kan avvike til dels mye fra indexverdi. Innløsningskurs stilles av SpareBank 1 Markets på forespørsel. Indexverdien kan avvike grunnet produktets struktur. Hva betyr dette? Jeg skal ikke ta ut pengene før tiden er ute (feb.08). 8428217[/snapback] For å svare deg enkelt, det de sier her er at de kommer til å avkorte deg i forhold til indexverdien hvis du avslutter spareavtalen før tiden har gått ut. Så du kan godt ta ut pengene, men du må høre med SpareBank 1 hva du eventuelt vil få i innløsningsverdi. Lenke til kommentar
Cleopatra Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Takker for svar Ble da litt klokere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå