Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problermer med det elektriske, nissan 200SX

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en nissan 200sx s13 93 mod.

For en liten stundsiden begynte diff oil lampen å lyse, samt det kom en liten alarmlyd, hver gang jeg brukte blinklyset. Etter å ha kjørt en stund, forsvant både olje lyset og alarmen. SÅ kunne blinklyset virke fint igjenn. Tydelig at speedometeret også delvis mistet størmmen da blinklys ble aktivert.

Nå er situasjonen slik at blinklyset virker ikke i det heletatt, oljelampen lyser noen ganger , spes når bilen er kald. Om jeg prøver og aktivere blinklyset, begynner diff.oil lampen å lyse med en gang. Forsvinner senere av seg selv.

Detter er jo en slik 1200KR timen i feilsøking situasjon hos verksted. Dette ønsker jeg ikke.

Men hvor skal man begynne og lete? noen som har peiling? Det eletriske på en bil, er jo en spaggeti uten like.

Selv lurer jeg på om det kan være et relle som er gåent, men usikker på dette.

Samtidig er det en uting og ikke ha blinklys, jeg hater folk som ikke blinker selv :whistle:

Om jeg blir stoppet i teknisk kontroll så er jo saken komplett:)

Bilen er fin og forholdsvis sprek, så jeg vil gjerne ta vare på den fremover også.

Tips anyone? Foresten har jeg verksted håndboka til den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok en jordingsfeil. Se på koblingsskjemaene til boka og prøv å finne jordingspunktene til hvert av elementene som ikke fungerer/fungerer dårlig. Det skal stå hvor disse punktene er, og du kan deretter prøve å finne disse. Når du da finner disse jordingspunktene, så prøv å file/spraye vekk evt. korrosjon for å forbedre kontakten. Du kan også dekke dem med fett etter at de er skrudd på for å hindre korrosjon senere.

Forøvrig kommer slike feil av at et eller annet jordingspunkt ikke fungerer. Om flere elementer er koblet til samme jordingspunkt kan strømmen gå via andre pærer/brytere etter et annet punkt. Dette gjør at andre pærer lyser opp. Siden disse kommer i serie med hverandre blir spenningen så lav at pærer som skal avgi høy effekt ikke vil lyse i det hele tatt, mens pærer med lav effekt som instrumentbelysning lyser ganske tydelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...