hvh Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) kan virkelig lærerene nekte oss å gå på toalettet i timene? greit vi har jo friminutt, men har 2 på 5 min, og det er jo ikke alltid vi må på toalettet da. alle vet at vis man holder seg for lenge er faren for urinveisinfekjon stor. og dessuten for de som røyker hvordan skal de få tid til det nå som skolen har blitt et røykfritt område og man må gå langgt for å få seg et blås. vi går tross alt på vidergående, og har ansvar for egen læring. synes dette er helt bak mål... noen som vet om de kan nekte oss det? Endret 20. april 2007 av hvh Lenke til kommentar
kimman Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Det har aldri skjedd med meg, men en kompis av meg fortalte at da han ble nektet for å gå på toalett midt i timen så svarte han bare "Naturens plikt!" og læreren ga seg og lot han gå. Men altså, lærer kan ikke nekte deg for å gå på toalett midt i timen. Ta kontakt med rektor og fortell det. Endret 20. april 2007 av kimman Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Må man så må man Ingen lærer som kan nekte meg det om behovet er der. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 På vidaregåande bør det vel vere unødveldig å måtte gå på do i timen , utan at det har ein prekær grunn. Både blære og tarm er store nok til å holde eit par times veske/matintak, og ein har jo storefri som skulle vere mulig å bruke. Ved medisinske grunner blir det noko anna, men då bør slikt informeres om til læraren slik at det er ingen problem å snike seg ut i timen går å gå på do. Når det ser ut til å finnes ein slik donekt-regel så er det vel fordi ein god del "tar" seg pauser frå timen til ein røyk eller berre litt "frisk luft" utan at det er nødvendig. Og dette forstyrrer undervisninga veldig mykje. Etter fylte 18 så blir det ei anna sak, men då kan nok læraren notere fravær på den eleven, utanom viss det er spesiell grunn til dobesøket. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 På Videregående har jeg aldri kommet over en lærer som nekter oss å gå på do i timen. Vi trenger ikke å spørre engang. Det er bare til å gå. Lenke til kommentar
manu98 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 bare å gå da.....gjore det mange ganger på matte tentamen(må liksom bli følgt av en voksen på do^^) o.l jeg om du sier at du ikke kan holde deg mere kan de ikke nekte deg da Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Må man så må man. Men blir behovet ofte så påtrengende i løpet av en enkelt skoletime - og man ikke engang har et snev av 'må-på-do'-følelsen før timen begynner - så hadde jeg tatt en tur til legen, for det er jo direkte unormalt å gå fra 0 til å 'holde på å tisse i buksa' på langt under en time. Og for de som røyker... Who cares. Slutt å røyk hvis det fører til at du mister undervisning fordi du prioriterer røyking fremfor å gå på do. Jeg blir helt kvalm når jeg ser hvor enorme summer som samfunnet kaster bort på undervisning av folk som gir faen. Slutt på skolen hvis du har bedre ting å foreta deg. Endret 24. april 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå