Gå til innhold

Hjelp..Skal bestille ny gamer pc i dag.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har endelig fått bestemt meg at dagen er kommet for og kjøpe ny pc i dag.

Jeg har budsjett på 20.000 og ønsker dermed og få mest mulig ytelse kvalitet for pengene.

Fra før har jeg:

Skjerm

Strømforsyning

Kabinett

Raptor 74 GB OS disk

Lagringsdisker

Håper noen kan være med å gi meg nyttige innspill på hva jeg bør handle slik at jeg får en best mulig maskin. Sr også for meg at maskinen bør være stillegående.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har endelig fått bestemt meg at dagen er kommet for og kjøpe ny pc i dag.

Jeg har budsjett på 20.000 og ønsker dermed og få mest mulig ytelse kvalitet for pengene.

Fra før har jeg:

Skjerm

Strømforsyning

Kabinett

Raptor 74 GB OS disk

Lagringsdisker

Håper noen kan være med å gi meg nyttige innspill på hva jeg bør handle slik at jeg får en best mulig maskin. Sr også for meg at maskinen bør være stillegående.

8427771[/snapback]

Kjøp deg en E6600, et par GB med god ram, et 680i-hovedkort og et 8800GTX, så bruker du resten av pengene på hor.

Lenke til kommentar
Hehe...Greit å ha litt til overs ja ;)

Valget av prosessor å skjermkort virket veldig fornuftig. Noe mer konkret anbefaling av type hovedkort & ram?

8427949[/snapback]

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med mitt Asus P5N-E SLi og mine 2 gb med Kinston HyperX PC6400.

8428619[/snapback]

Asus Striker Extreme hovedkort socket775

nForce-680i SLI, 2x GB-LAN, DDR2, 2xPCIe

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775

4MB, BOXED m/vifte

NEC DVD-brenner AD-7170S bulk sort

SATA, DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon

Asus GeForce 8800GTX 768MB GDDR3

HDCP,PCI-Express,2xDVI-I,Tv-Out,384bit

Kingston HyperX 4GB 800MHz DDR II DIMM

PC2 6400 Kit m/2stk 2x2048 CL5(5-5-5-15) Ubekreftet

11.05.07 4 045,-

Razer Copperhead Precision Gaming Mouse

USB, Tempest Blue, 2000 Dpi

Corepad Magna

extrem gamer musematte

Saitek Eclipse II Keyboard, Sort/Sølv

Blått lys i taster, Laser Cut

Dette er hva jeg har kommet opp med sålangt...Er dette et dumt valg?

Lenke til kommentar
Hehe...Greit å ha litt til overs ja ;)

Valget av prosessor å skjermkort virket veldig fornuftig. Noe mer konkret anbefaling av type hovedkort & ram?

8427949[/snapback]

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med mitt Asus P5N-E SLi og mine 2 gb med Kinston HyperX PC6400.

8428619[/snapback]

Asus Striker Extreme hovedkort socket775

nForce-680i SLI, 2x GB-LAN, DDR2, 2xPCIe

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775

4MB, BOXED m/vifte

NEC DVD-brenner AD-7170S bulk sort

SATA, DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon

Asus GeForce 8800GTX 768MB GDDR3

HDCP,PCI-Express,2xDVI-I,Tv-Out,384bit

Kingston HyperX 4GB 800MHz DDR II DIMM

PC2 6400 Kit m/2stk 2x2048 CL5(5-5-5-15) Ubekreftet

11.05.07 4 045,-

Razer Copperhead Precision Gaming Mouse

USB, Tempest Blue, 2000 Dpi

Corepad Magna

extrem gamer musematte

Saitek Eclipse II Keyboard, Sort/Sølv

Blått lys i taster, Laser Cut

Dette er hva jeg har kommet opp med sålangt...Er dette et dumt valg?

8429080[/snapback]

Vær obs på at Windows 32-bit ikke støtter mer enn 3 GB RAM, så såfremt du ikke skal kjøre 64-bit OS (er vel ikke det beste med tanke på støtte til gaming heller?) trenger du ikke 4GB ram. Du trenger heller ikke Striker Extreme såfremt du ikke skal makse. Mistenker deg for å plukke ut det dyreste du finner på listen, ganske unødvendig.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Takker for svar...Tenkte ikke på det med rammen....Valget av striker extreme ble gjort pga da har jeg en enkel mulighet til å oppgradere til Quad prosessor når den blir rimligere...

Er relativt usikker på valget av skjermkort? Vil du si at det også er overkill eller får jeg utnyttet ytelsen? Det kommer jo endel nye spill nå fremover som jeg helt klart ser krever sitt...

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for noe ala dette:

Asus P5N-E SLI (995,-)

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte (2.350,-)

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's (1.299,-)

XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mhz (4.695,-)

Da ender du på 9.339,- pluss frakt. Da har du masse penger å bruke på hor!

Lenke til kommentar
Takker for svar...Tenkte ikke på det med rammen....Valget av striker extreme ble gjort pga da har jeg en enkel mulighet til å oppgradere til Quad prosessor når den blir rimligere...

Er relativt usikker på valget av skjermkort? Vil du si at det også er overkill eller får jeg utnyttet ytelsen? Det kommer jo endel nye spill nå fremover som jeg helt klart ser krever sitt...

8429475[/snapback]

P5N-E Sli støtter også Quad, så det er ikke noe problem

Jeg kjører selv som sagt P5N-E SLi, E6600 og 2GB PC6400, dette med et Club 3d 8800 GTS 320MB. Kjører alt av spill uten noe som helst problemer, fullt på alle settings. Selv Supreme Commander med 4x Supreme AI lagger ikke etter et par timer. Jeg klarer meg fint med 8800GTS, så spørsmålet er bare hvor mye penger du vil legge i det. 20.000 er etter min mening altfor mye å bruke på en PC uansett, om 6-12 mnd har det kommet langt grommere deler på markedet. Du kan jo heller spare penger og bruke de resterende pengene på oppgraderinger senere. Eller, som jeg ville gjort, blåst dem vekk på fjas.

Lenke til kommentar
Begynner å bli meget enig med dine valg :)

Hvilken netshop har du vært å kikket på? ville bare sjekke over litt nærmere :)

8429601[/snapback]

Komplett. Mulig det er billigere andre steder, men det finner du sikkert ut av selv. Skal du kjøre høy oppløsning på spillene er det sikkert smart å gå for et GTS 640 MB-kort i stedet for 320.

Lenke til kommentar
Regner med du har sett tråden: Norske priser for E6600 og Q6600 etter 22.april. Kanskje du får råd til quad core.

Utrolig ugunstig å bestille i dag da!

8429655[/snapback]

Han skrev jo at han skulle bestille ny pc i dag..

8429665[/snapback]

Det har da lite å si da han uansett ikke vil få pcn før i neste uke når priskuttet er et faktum om han bestiller fra en webshop(er klar over at det finnes unntak).

Lenke til kommentar

Strømforsyningen er 680 W

Jeg er veldig klar over at intel setter ned prisene den 22. Det jeg imidlertid er usikker på er hvor fort vi vil merke noe til priskuttet? Jeg vil jo se det som sansynlig at nettbutikker å levrandører vil selge ut det de har på lager før vi merker noe til pris kuttet? Noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar

Jeg er veldig klar over at intel setter ned prisene den 22. Det jeg imidlertid er usikker på er hvor fort vi vil merke noe til priskuttet? Jeg vil jo se det som sansynlig at nettbutikker å levrandører vil selge ut det de har på lager før vi merker noe til pris kuttet? Noen tanker rundt dette?

8429710[/snapback]

De skrur nok ikke ned prisene samme dag som Intel, nei. Det blir opp til deg hvor lenge du vil vente for å spare 500,-.

Lenke til kommentar

8429710[/snapback]

Skjedde over natta når AMD kuttet 9.april.

Mandags morgen vil jeg tro de fleste har kuttet prisene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...