Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskin slår seg av etter 2 sek

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har hatt lekkasje/søl av kjølevæske i mitt system. CPU, HK, Minne og Skjermkort er berørt, muligens også PSU. Alt er tatt fra hverandre og renset med elektrorens, skylt med batterivann, renset på ny med elektrorens og satt sammen igjen. Etter dette slår maskinen seg på i to-tre sekunder. Vifter starter, og disker spinner opp før strømmen kuttes.

Det jeg lurer på er hvilket komponent som mest sannsynlig er rammet, og hvilke komponenter maskinen teoretisk kunne ha startet uten, slik at jeg vet i hvilken ende jeg skal starte feilsøket, og snarest bestille det komponentet som mest sannsynlig må erstattes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

antar at det meste er ødelagt ja...hvis det har lekket på det meste av utstyret kan du nok glemme å få det i gang igjen.

CPuen kanskje? men du burde kanskje ikke renset det heller:/

det er vel bare å si skaff ny maskin altså.

Kan nok glemme garanti siden du da kanskje ikke har sikret kjølesystemet ordentlig.

vetikke jeg men antar det

Lenke til kommentar

Hvis du har ekstrakomponenter, bytt dem ut for å finne ut hvor feilen ligger.

Ta ut en av minnebrikkene, og test en av dem om gangen.

Reset cmos (ta ut batteriet eller flytt på jumperen, står nok i manualen til hovedkortet)

Har du et asus p5b-e (eller et annet i den p5b serien) hovedkort? Det viser de symptomene når det er overklokket for mye eller feil. Enten starter og stopper det, eller så økes hastigheten på viftene og det låser seg. Det kan kanskje tyde på at cpuen er problemet.

Hvis du har en annen cpu der, ikke nødvendigvis den samme typen med en som passer i samme sokkel, prøv med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...