Gå til innhold

Status for spilling av iso'er på ps3?

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake hørte man rykter om en iso loader som var laget til ps3. Denne skulle vistnok ikke komme ut før etter at Ps3 var lansert i Europa. Vel, når har den vært ute en stund, men har ikke sett noe tegn til iso loaderen. Får håpe at Sony har klart å patche sikkerheten slik at de måtte begynne på nytt :) Piratkopiering ødelegger bare for oss alle. Noen som har fått med seg hva som skjedde med iso loaderen?

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktisk ja

De hadde vistnok knekt US og Japan maskiner gjennom et hull i ps2 emuleringen.

Når denne chippen ble fjernet i PAL maskinene, var hullet borte for disse og de valgte å ikke gi ut loaderen.

Dette er det jeg har snappet opp i hvertfall.. så det kan være sony hadde flere grunner for å fjerne denne.

Sony vs Hackers 1-0

Lenke til kommentar

Den skulle vistnok gjøre det.. men siden de valgte å ikke gi den ut uten å knekke Pal, så vant sony denne runden.. det er jo meget positivt.

Dessuten har nok fw. 1.6 og 1.7 tettet en del hull.

Får håpe spillutgiverne får med seg at PS3 er den eneste maskinen som ennå ikke har noen måte å boote "backups".

Bare synd det ikke er nok ps3'er ute til at de bryr seg ennå :\

Lenke til kommentar

Crackerane vinne uansett til slutt.

Det er absolutt ikkje piratkopiering som øydelegg for oss alle. Sjølv om det er mogleg, er det ingen som tving deg til å gjere det.

Folk burde klare å avstå ifrå fristelsa.

Eg gledar meg til det blir mogleg å køyre homebrew på PS3. Då i form av XBMC.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke piratkopiering :no: Synes det er ytterst unødvendig. Hadde alle kjøpt spillene de hadde lasta den, ville utviklerene tjene mer penger, og derfor kunne lage bedre spill.

Homebrew er jo positivt da. Moro å ha muligheten til å spille noe hjemmesnekra på en Xbox 360 eller PS3, eller Wii, for den saks skyld.

Lenke til kommentar

For PSP så er det mye som tyder på at Sony har mistet kontroll over den private nøkklene som er tilstedet i konsollen, siden nye firmware blir knekt etter 1 dag.

Her har MS vært smarte, siden den private nøkkelen ligger beskyttet i en egen del av CPUen på XBox360.

Vet ikke hvordan sikkerheten til PS3 fungerer, men man kan jo begynne å spekulere i hvorfor man må ha kontrolleren tilkoblet under oppdatering ;)

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar
For PSP så er det mye som tyder på at Sony har mistet kontroll over den private nøkklene som er tilstedet i konsollen, siden nye firmware blir knekt etter 1 dag.

Litt å ta i.. Dark alex brukte en god stund på 3.30 .. men ja.. de har ikke kontrollen lenger.. de blir knekt før eller siden.

Hva 360 og wii angår så er de jo kenkt for lenge siden.. både med chip og andre løsninger.

Akkurat når det gjelder chips har vel ps3 en fordel.. hvem har lyst å kødde rundt for mye i en boks til 6000 spenn? :p

Lenke til kommentar
Det er absolutt ikkje piratkopiering som øydelegg for oss alle. Sjølv om det er mogleg, er det ingen som tving deg til å gjere det.

8428229[/snapback]

:dontgetit: Problemet med piratkopiering er då ikkje at ein blir pressa til å delta. Problemet er at industrien tapar pengar på folk som ikkje vil betale sin del, noko som i siste rekke går utover lovlydige forbrukarar, som må dekke kostnadane både for oss sjølve og "gratispassasjerane".

I tillegg får vi jo alle dei forbrukarfiendtlege kopisperrene, som eg gir piratane og industrien lik skuld for.

Kay

Lenke til kommentar
Er det forresten noen måte og spille av .avi filmer pp PS3? Jeg prøvde og flytte over noen serie greier på PS3 men fikk ikke fram filmene som da var i .avi

8428629[/snapback]

Å vi venter vel fremdeles på mulighet til å spille av Xvid i div konteinere direkte fra XMB.. En skulle tro dette gikk "glatt" om du går via linux. Men jeg har ikke noe å backe dette opp med.

Lenke til kommentar
divx går greit i vindu i linux, men ikkje i fullskjerm.

Såvidt eg har forstått.

x./h.264 - gløym det.

8428752[/snapback]

Jeg leverte akkurat inn ps3 pga for mye viftestøy. Skal hente en ny når det kommer en ny ladning inn hos Elkjøp :)

MEN: Ettersom jeg har ett par unger som desverre elsker å dra dvd-platene over gulvet slik at det blir riper og hakker.......Dette tar på dvd-samlingen, men jeg håpte at Ps3 kunne hjelpe til her.? Så for meg muligheten (som på pc), til å lage en iso-fil, lagre den på en ekstern HD, og bruke en virtuell dvd-avspiller for å spille den av via Ps3..........Har lest forumet, men er det dette som menes med "h.264" :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...