knutby Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Tenker a ta meg en skikkelig ferie etter sommeren, men pga storrelsen lonner deg seg a planlegge og bestille alleredet na. Planlegger en 3+ manders tur til et budsjett pa ca. 50k+ Eneste problemer er at jeg ikke vet helt hva jeg skal gjore pa turen:P Tenker pa a surfekurs i australia og surfe pa raratonga. Ta dykkerkurs pa ei oy utenfor Bangkok og dykke pa great barrier reef. En spasertur pa den kinesiske mur. Men verden har sa mye mere a by pa. noen som har noen tips til kule ting man kan gjore? Eller andre tips? Alt motaes med takk! Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Interrail er utelukket? Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Kan annbefale steder som Colombia, Brazil og Equador(sjekke maya templer bla samt dra ut i amazonas og leve blant indianere) i søramerika. ( chile, venezuela, har jeg dårlig erfaring med) Mange ok steder å reise i usa men det er dyrt der, Miami er extremt crime belastet, men mange vakre mennesker. Like mye dop. San Fran og Seattle likte jeg meget godt, LA heller ikke så ille. Aruba er en interesant liten øy. Costa Rica er meget vakkert med særdeles billig dykkersærtifikater. Cuba er jo også et meget alright sted, uten at jeg synes det er noe helt spess ved stedet, annet en historisk bakgrunn og Fidel. Fiji er ekstremt fett sted å dykke. Seff Barrier reaf også i Australia. I Australia vil jeg annbefale steder som Byron Bay og Cains ? + Sandy beach. Har ikke så mye erfaring med østen, men vært litt rundt i Thailand. Bo fett for en billig penge. trygt, masse fett å se av østen kunst og kultur. Hører Vietnam skal være veldig bra. Europa er de gamle østblokk landene veldig bra hvis man vil ha høy klasse klassisk konserter, ballett osv. ? ikke minst mye goth arkitektur. Får vel en jorda rundt billett med 10 stopp for rundt 20.000,- Ellers kan det være greit å jobbe litt underveis hvis man trives godt på ett sted Dette er dog bare mine meninger, men håper det er til noe hjelp. Afrika kan jeg ingenting om. Har vært i Tunisia, men det var uinterresant. edit.masse skrivefeil Endret 20. april 2007 av Malakai Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Her kan du få litt innspirasjon. Du kan jo starte med å ta deg en tur på Trans-Siberian Railway network of railways connecting Moscow and European Russia with the Russian Far East provinces, Mongolia, China and the Sea of JapanKlikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 20. april 2007 av H1lle Lenke til kommentar
knutby Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 masse bra der Malakai. Interrail blir litt for mye tid på toget kontra resten så det er utelukket. Østauropa kan man jo alltids bare ta en svipptur til når man føler for det. er jo bare et par timer unna. Kjenner du australia godt? Driver å kikker på denne pakka: http://www.kilroytravels.no/Jorden+Rundt/J...ld+Voyager.html Hva tror du\dere om den? Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) masse bra der Malakai. Interrail blir litt for mye tid på toget kontra resten så det er utelukket. Østauropa kan man jo alltids bare ta en svipptur til når man føler for det. er jo bare et par timer unna. Kjenner du australia godt? Driver å kikker på denne pakka: http://www.kilroytravels.no/Jorden+Rundt/J...ld+Voyager.html Hva tror du\dere om den? 8430971[/snapback] Personlig ville jeg satt sammen selv, og sørget for en tur innom i allefall Brasil eller Equador. Men det her er det ikke noe mal på. Hva jeg liker er ikke nødvendigvis det samme som du liker, så det må være opp til deg. Ellers synes jeg singapore er ett utrolig kjedelig reisemål - alla Malorca Mine top ti er 1.Colombia/equador (deler da mange synes colombia er skummelt, her er det så mange steder å reise til som er bra. Og et fett utgangspunkt for jungle reiser) 2.Sanfransisco 3. Aruba (mest fordi det er en merkelig liten koloni av nederland jeg aldri hadde hørt om før jeg ble kasta av ett tank skip der) 4. Costa Rica mye grunnet, billig dykking. 5. Fiji. Extremt vakkert og dødfett for dykking. Snorkling er også helt rått. Kan leie sjø fly . chessna for 1000,- spenn for en dag hvis du smisker litt . Innspillings scene for "den blå lagune" 6. Sydney. Bra australsk storby. 7. Pat pong (thailand) ikke tenk på hore ryktet. Det er vakkert der, uten at du har malarca greia som du har i Cosamui (sorry skrivfeil her) 8. Byron Bay, Australias svar på Height Street i SanFran. 9. Orlando. Tross alt disney world og universal studios ( gøy med rollercoasters. De drøyeste i verden) 10. Peru. Veldig latin amerikansk, men så fattig at det gjør vondt å være der. edit. skrivefeil oooh. Hvis du skal reise med noen venner er det fett å kjøpe en bil i Audtralia da landet er så stort. Vi var tre kompiser som spleisa på en bil til 6000,- spenn.- en gammel nissan stasjonsvogn. Den tok oss nesten gjennom Australia (vi kræsja i en kenguru :/ ) Med mindre man kræsjer får du alltids solgt den igjen med litt tap. Da blir det bare en tusenlapp på hver Endret 20. april 2007 av Malakai Lenke til kommentar
knutby Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Hmm masse å velgemellom her i verden. skal innom kilroy når jeg kommer til oslo snart. titte igjennom et par dusin med blader. Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hmm masse å velgemellom her i verden. skal innom kilroy når jeg kommer til oslo snart. titte igjennom et par dusin med blader. 8431177[/snapback] Brukte forresten Kilroy selv Ja, det er så mye å velge mellom og smaken er som baken. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 På kun tre mnd anbefaler jeg deg å konsentrere deg om én verdensdel, evt fly jorda rundt via LA, Fiji og Sydney, og så peise deg opp fra Singapore/Bangkok til Beijing, og fly hjem derfra. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Skal vi se, na er det meste bestillt og tenkte jeg skulle kalle pa noen tips her. Turen blir: -Oslo -Bejing(Muren og tarracotta krigerne) -Shanghai -Bangkok -Ko Tao(Padi Open Water) -Singapore -Cairns(Padi Advance -Sidney(Surfekurs) -Christianchurch(Fallskjerm og Strikkhop) -Auckland -Fiji(Mere dykking og surfing) -Los Angeles(leie bil) -Las Vegas -Grand Canyon Retur til Oslo fra L.A Det hvor det bare er et navn skal jeg bare stoppe fort i uten noen lange planer Turen er fra september til desember Er det noen som kjenner til noen av disse stedene? Endret 30. mai 2007 av Loffelur Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Av ren nysgjerrighet, hvilke flyselskaper flyr du med? Jeg antar du har hørt om RTW-billetten(e) til Star Alliance? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Eneste plassen jeg har besøkt på lista de er Beijing. Veldig merklig opplevelse å være der. Kulturen er så utrolig annerledes. Mat, tilværelse, alt virker så simpelt og enkelt. Hadde en av mine største opplevelser da jeg gikk på muren. Du må nesten ta deg en tur på silkemarkedet når du er der. Et kaotisk hav av mennesker som trokler seg frem mellom bodene. Du finner alt mellom himmel og jord der. De hadde blant annet noen utrolig gode North Face jakker der som vi ikke betalte mer en 200 kroner for. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 @Robbiedeluxe Har ordnet alt igjennom Kilroy, sa det er litt blandet med flyselskaper. Silkemarkedet? Er det et pa en spesiell plass der borte? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Det er et senter.. Det ligger ved "Yong An Li (120) line 1 subway station." Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 @Robbiedeluxe Har ordnet alt igjennom Kilroy, sa det er litt blandet med flyselskaper.8746983[/snapback] Hva er prisen? En ikke-RTW billett er 3-4-5 ganger dyerere enn RTW-faren til Star Alliance. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Hmm hva er RTW billetter? (Alle billettene mine er fleksibilletter) koster ca 35000+ Dette inkluderer fly og pakketurer(Dykking\kinamuren\surfing og slikt) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 -Auckland Der er Skytower et must. For oss holdt det å gå på glassgulvet: http://www.flickr.com/photos/ianlloyd/3325.../in/set-740677/ men det er også tilbud om å klatre enda høyere på yttersiden av tårnet og å hoppe ned i en slags mellomting mellom bungy og rapell. Fra Auckland dro vi for enkelhets skyld med en liten gruppe på en heldags guidet tur sør til Roturoa. Det er flere som tilbyr dette. Blandt det vi ikke glemmer fra turen var: -Waitomo Cave med glødeormer som laget en kunstig nattehimmel inne i grotten. -En naturpark med blandt annet kiwier (fuglen altså) -Zorb'en http://en.wikipedia.org/wiki/Zorbing -Saueklippe-temapark -Hus utformet som hund og sau -Litt maori-styr rundt de varme kildene Mye inntrykk for en dag. -Fiji(Mere dykking og surfing) I 2004 reiste vi 1 måned rundt i Fiji. Det spesielle er at de har overkommelig priset backpacker-steder og rådyre "honeymooon"-steder og ikke noe særlig mellom disse. Et unntak er Beachcomber: http://www.beachcomberfiji.com/ De har sovesal, rom eller hytter og alle har mat og endel aktiviteter inkludert. Det er veldig bra mat og alt fungerer på øya, det kan man ikke si om mange andre steder på Fiji. Ikke det mest intime eller personlige stedet vi var på, men det mest populære partystedet på Fiji. Vi traff mange som hadde vært der mange ganger før og reservasjon til nyttår var det visst bare de heldige som klarte å få til. Snorkling er utrolig bra og jeg tror ikke dykkingen er noe dårligere. For surfing må du lengere vest. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Hva med insekter ol. Kan ikke si jeg er noe fan av det. Er det steder her jeg burde ta med myggnett? Eller holder det med ørepropper så jeg slipper surringa? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå