Gå til innhold

Excel - Automatisk filtrering av liste


Anbefalte innlegg

:whistle: Glemte det i farta jeg gitt. Det er jo tross alt fredag så hue er ikke helt på plass nå før helga.

Nå må du jo selfølgelig trykke oppdater for at tabellen skal oppdatere seg nå ja.

 

Høyere klikk på fanen på det arket hvor pivottabellen ligger, velg vis kode, kopier dette inn:

 

Private Sub Worksheet_Activate()

ActiveSheet.PivotTables(1).PivotCache.Refresh

End Sub

 

Lukk og returner til excel.

 

Da vil arkett bli oppdatert hver gang du går inn på det..

8428731[/snapback]

 

Der ja, nå ligner det på noe :)

Forstår ennå ikke helt hvordan jeg kan jobbe med pivottabellen som du har laget.

Hvordan har du linket den til Ark1?

Er det ikke mulig med automatisk sortering? Det er tross alt tungvint å lukke dokumentet hver gang.

 

Stakkars deg forresten.. rota deg inn i masse problemer med å svare på innlegget gitt.. :D beklager :D

 

EDIT:

Fant de skjulte kolonnene. :)

Da er jeg litt mer med.

8428786[/snapback]

 

Jeg valgte "oppdater ved åpning" på tabellalternativer på pivottabellen. Det funker greit.

Men hvordan får du bort det feite feltet til høyre når man oppretter pivottabell?

Der det står "slipp dataelementer her" , og "slipp kolonnefelt her"..

irriterende :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke lukke dokumentet hver gang, tabellen oppdateres nå når du bytter mellom "redigeringsark" og "kun sortering". Så hvis du oppdaterer en sum i redigeringsarket så skal tabellen oppdateres i det du velger kun sorterings arket igjen.

 

Hvis du ser på kolonnene C og D i "kun sortering" arket (det er bare og utvide dem) så har jeg bare enkle fomler som henter data fra det andre arket. Det er gjort på denne måten for at pivottabellen skal fungere greit. Deretter har jeg bare valgt kolonne C og D som dataområdet til tabellen. Legger så inn sum og produkt inn som radområdet, skuler det jeg ikke ville ha med (totaler etc.). Når du har alt klart så er det bare å høyere klikke på den verdien du vil ha sortert, velg feltinnstillinger, avansert så kan du velge hvordan data skal bli sortert.

 

Håper jeg har klart å svare på noe av det du lurte på.

 

Bare morsomt med utfordringer :thumbup:

 

EDIT: Ser vi skriver litt rundt hverandre her.

 

Men hvordan får du bort det feite feltet til høyre når man oppretter pivottabell?

Det enkleste er bare og merke de kolonnene som felte strekker seg over og velge skjul..

Endret av C-angel
Lenke til kommentar

Det faller på plass nå tror jeg.

:)

 

Wow. :D

Du skal ha takk for hjelpen. Virkelig :)

Det hjalp masse.

 

Jeg skal prøve dette i et prosjekt, og gi deg tilbakemelding om det funker i litt større skala :D

 

Men er det mulig å hindre at det faller ned en rullegardin når man trykker på "sum" og "produkt"??

Endret av Haavard82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...