Gå til innhold

Laptop/tablet convertible, alternativer?

Stylpe

Anbefalte innlegg

Jeg så en reklame i dag for HP tx1000-serien, som er en type pc jeg ikke visste om før i dag. Jeg har ganske lenge gått og grublet på å kjøpe bærbar, men etter å ha sett denne type maskin er jeg mer eller mindre solgt. Etter å ha blitt skjemt bort av andre touch screens på P800, Nintendo DS og på en måte Wii, har jeg fått sansen for denne type kontroll, og har lenge drømt om touch-sensitive skjermer til pc.

Det viser seg jo at det ikke er så altfor dyrt med slike pcer, slik dette Prisguide.no-søket viser. Men det hadde jo vært greit med et nogenlunde dugelig skjermkort sammen med en grei oppløsning på selve skjermen (dvs 1280x800 er i minste laget), uten at prisen kryper for langt opp. Har satt et tak på ca. 15000, men håper på å finne noe billigere enn det. Det må kunne kjøre WoW med akseptabel grafikk og flyt. Det er kanskje et litt slemt krav, så jeg kan bøye meg litt på akkurat det. (Skal ikke BARE brukes til WoW-spilling, da, er ikke det jeg skal ha touch-screenen til for å si det sånn ;))

Problemet med Prisguiden er at den vel har langt fra alle alternativene i databasen sin, så hovedspørsmålet for posten er: Er det andre butikker og maskiner å velge mellom?

Det er også andre småpunkter jeg lurer på:

Toshiba M4-maskinen ser jo ut som det beste valget så langt, men den selges kun med Go6200 hvis vi kan stole på prisguiden. Vet noen om hvor man kan få tak i den med Go6800?

Stemmer det forresten at NVIDIA Quadro NVS 110M som sitter i M7en er et Go7300 med en annen firmware? Var det eneste jeg fant ut ved et kjapt forumsøk. Hva er greia med Quadro-kort? Fant ingen enkle tråder om akkurat det...

Etter å ha lest litt rundt på nettet, forstår jeg det slik at alle Toshibas maskiner av denne typern bruker Wacom-teknologi for touch-screenen. Wacom er jo markedslederne for denne teknologien. Er det noen som har erfaringer med bruk av slike skjermer, gjerne kontra et vanlig tegnebrett?

Kan jo også nevne at jeg så HP Pavilion tx1020 bruker passiv penn, som ikke kan måle seg med såkalte active digitizer penner (som man har på Toshiba-maskinene) i form av nøyaktighet og ting som trykkfølsomhet osv. Er litt kresen på sånt, selv om både P800 og DS har passive penner. Tenkte å ta steget videre nå :p

Det får være nok spørsmål for nå, får poste mer hvis jeg kommer på noe :innocent:

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...