Gå til innhold

Oppgradering fra socket478 3ghz til 3,4EE?

Duqe

Anbefalte innlegg

Lurte på det er noe vits å oppgradere prosessor med mitt hardware oppsett og om jeg vil merke noe forskjell?

P4 3ghz prescott

Geforce 7800GS

1GB Geil 3200 + 1 GB Kingston 3200

Atrix 500Watt PSU

Asus i865 800-e deluxe

Oppgradere med Intel P4 3,4GHz 800MHz 478pin 2mb cache bulk ExtremeEdition, har fra før 3ghz 1mb cache.

Endret av duqe77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikkje noe som kommer til å gi deg hakeslepp akkurat. Men dersom det ikkje koster deg noe særlig (absolutt MAX 500kr) så er det sikkert greit nok å oppgradere :hmm:

Litt over 10% bedre ytelse på prosessoren. Neppe mere enn 5% bedre ytelse i enkelte spill. Tviler egentlig på at du kommer til å legge merke til noesomhelst :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det er jo ikkje noe som kommer til å gi deg hakeslepp akkurat. Men dersom det ikkje koster deg noe særlig (absolutt MAX 500kr) så er det sikkert greit nok å oppgradere  :hmm:

Litt over 10% bedre ytelse på prosessoren. Neppe mere enn 5% bedre ytelse i enkelte spill. Tviler egentlig på at du kommer til å legge merke til noesomhelst  :thumbdown:

8426977[/snapback]

Fant en test hos tomshardware.com at det er 22.48% forskjell, kan det stemme?

http://www23.tomshardware.com/cpu_2005.htm...t=68&model2=218

Lenke til kommentar
så det ksoter deg 600 kr inkusive frakt? hadde tatt det jeg. den EE versjonen er egentelig ikke en norhtwod eller precot, men galatin. Den har en Xeon kjerne og ulåst multiplikator oppover (den skal nok klokke bra tror jeg)

8447611[/snapback]

Hvor mye tror du kan den klokkes til?

Lenke til kommentar
så det ksoter deg 600 kr inkusive frakt? hadde tatt det jeg. den EE versjonen er egentelig ikke en norhtwod eller precot, men galatin. Den har en Xeon kjerne og ulåst multiplikator oppover (den skal nok klokke bra tror jeg)

8447611[/snapback]

Riktig som du sa med overklokking, kjører den på 3,75ghz v1,65, og den passerer glatt gjennom 3dmark05. Men jeg fikk veldig lite økning fra min gamle cpu, bare ca 200 poeng mere, skal det være slikt?

Lenke til kommentar
Hmmm. Klokker den ikke bedre? Testet min gamle P4 og kunne kjøre den på 3.8ghz uten ekstra v på luft.

Syns det var usedvanlig lite og hente jeg!

8455697[/snapback]

Har kun luftkjøling jeg og men kanskje du har bedre kabinett?

Lenke til kommentar

Tviler. Har Lian-Li 6070A av gamletypen. Altså bare tre 80mm vifter og støydempingsmatter. Ikke så bra gjennomtrekk.

Edit. Har Abit IC7-G mobo med 875P chipset. Kanskje den klokker bedre.

Endret av t_k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...