Gå til innhold

Official mars NPD tall


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På en måte er det bra for Sony at PS2 fortsatt selger, men hvor lenge er det lurt å holde den konsollen i live? Hvis PS2 fortsetter å overskygge PS3 og lar X360 og Wii øke ledelsen i next gen racet er vel ikke det positivt? Hjelper ikke om PS3 kommer opp på PS2 nivået om 2 år, for da begynner vel man allerede å snakke om neste Xbox.

Lenke til kommentar
Ps2 da stevevice :p

8437141[/snapback]

Selger bra. Jeg nevnte heller ikke Gamecube, eller Xbox. Ser du en sammenheng?

8437422[/snapback]

 

Nei, det skjønner jeg godt.

 

GameCube 22K

Xbox n/a

8437453[/snapback]

Ja mgs, vi vet at Sony vant salgstallmessig i FORRIGE generasjon :)

Det er ingen som nekter for det heller :)

 

Denne generasjonen er det hittil snudd totalt på hodet ;)

Lenke til kommentar

Nei ikke sant. Men synes ps2 tallene bør nevnes når ps2 fortsetter å knuse all motstand. Var bare det som var poenget mitt. Greit nok at man ikke nevner xbox som er død, og gamecube som nesten er død.

 

@Norse360: Ja du stiller noen gode spørsmål. Sony har vel sikkert en plan over dette, men jeg ser ikke for meg at ps2 kommer til å selge særlig bra i 2008. Men hvem vet...

Lenke til kommentar
Nei ikke sant. Men synes ps2 tallene bør nevnes når ps2 fortsetter å knuse all motstand. Var bare det som var poenget mitt. Greit nok at man ikke nevner xbox som er død, og gamecube som nesten er død.

 

@Norse360: Ja du stiller noen gode spørsmål. Sony har vel sikkert en plan over dette, men jeg ser ikke for meg at ps2 kommer til å selge særlig bra i 2008. Men hvem vet...

8437786[/snapback]

Rettelse DS knuser all motstand :p Den koster ca det samme som en PS2 også :)

Lenke til kommentar

Ein viktig del av strategien til Sony er nok å fortsette å få folk til å kjøpe Ps2 til dei kan få satt ned prisen på Ps3 (med tanke på å få bygd med 65nm-prosesser i prosessoren osv.) og då konkurrere på skikkelig grunnlag med Wii og 360 med PS3 som "flaggskip".

 

Akkurat no ser dei ut til å fylgje dette, med alle dei nye fargerike modellane og prisnedsettingane. I mi meining er det dei beste dei kan gjere for augeblinken.

Lenke til kommentar
Nei ikke sant. Men synes ps2 tallene bør nevnes når ps2 fortsetter å knuse all motstand. Var bare det som var poenget mitt. Greit nok at man ikke nevner xbox som er død, og gamecube som nesten er død.

 

@Norse360: Ja du stiller noen gode spørsmål. Sony har vel sikkert en plan over dette, men jeg ser ikke for meg at ps2 kommer til å selge særlig bra i 2008. Men hvem vet...

8437786[/snapback]

Rettelse DS knuser all motstand :p Den koster ca det samme som en PS2 også :)

8437813[/snapback]

 

Snakket da om stasjonære konsoller, ikke bærbare :p

Lenke til kommentar
Nei ikke sant. Men synes ps2 tallene bør nevnes når ps2 fortsetter å knuse all motstand. Var bare det som var poenget mitt. Greit nok at man ikke nevner xbox som er død, og gamecube som nesten er død.

 

@Norse360: Ja du stiller noen gode spørsmål. Sony har vel sikkert en plan over dette, men jeg ser ikke for meg at ps2 kommer til å selge særlig bra i 2008. Men hvem vet...

8437786[/snapback]

Rettelse DS knuser all motstand :p Den koster ca det samme som en PS2 også :)

8437813[/snapback]

 

Snakket da om stasjonære konsoller, ikke bærbare :p

8437848[/snapback]

Trodde det var greit siden vi nevnte alle generasjoner her jeg ;)

Lenke til kommentar
apropos spilledåser, jeg savner neste generasjon psp, har sony gitt noen hint om når den kommer?

8439109[/snapback]

Har de gitt noen hint om at de vil fortsette å prøve i det håndholdte markedet? Ikke sarkastisk jeg lurer faktisk på det hvis noen kunne kommet med en link til noe Sony har sagt i den retningen.

 

PSP'en har jo for en håndholdt å være ikke solgt spesielt bra, så om det kommer til å bli med det ene forsøket eller om de vil gi seg etter PSP.

Lenke til kommentar

Utfra salgstallene å dømme er ikke PsP av de som har gjort det best på håndholdt markedet, Nintendo har et godt tak på det markedet.

 

Utfra salgstallene vil jeg si at Sony ikke gjør det så forferdelig godt med PS3. Rart og å se at noe som er klassifisert som "et impuls kjøp" danker ut maskinen som alle ville ha, uten å tenke på prisen.

Lenke til kommentar

De seneste tallene fra Japan

 

Japanese hardware sales, Apr. 9 - Apr. 15

- DS Lite: 133,325  22,480 (20.28%)

- Wii: 75,759  23,176 (44.08%)

- PSP: 24,850  6,653 (21.12%)

- PS2: 12,872  1,362 (9.57%)

- PS3: 11,948  2,572 (17.71%)

- Xbox 360: 2,900  63 (2.13%)

- GBA SP: 654  179 (21.49%)

- Game Boy Micro: 617 105 (20.51%)

- Gamecube: 167  88 (34.51%)

- DS Phat: 146  56 (62.22%)

- GBA: 26  14 (116.67%)

 

Er det ikke snart så alle i Japan har en DS?

Lenke til kommentar
Det ser ut som om trenden med at 360-eiere kjøper en del spill fortsetter, og dette er selvfølgelig noe utviklere legger merke til.

8427046[/snapback]

Så lenge utviklere lager bra spill så vil folk kjøpe, uavhengig av konsoll.

 

På Wii er det veldig mye ports og slikt uinteressant tull. Det straffer seg, og det har selv EA innsett nå. Og THQ kommer ikke til å gi ut ports i det hele tatt, men kun eksklusive spill for Wii. Så vi får satse på at alle utviklerne skjønner dette og slutter med tåpelige ports.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...