Gå til innhold

Trenger hjelp til volt settings av E6600

Anbefalte innlegg

Jeg har nå en E6600, EVGA 680i, Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL4(TWIN2X2048-6400C4PRO), Xfx 8800GTX.

Jeg trenger litt hjelp til å finne riktige volt styrker på MCP, CPU osv...

Hadde cpun stabilt på 3.6ghz med et ASUS STRIKER EXTREEM og riktige volt styrker men nå som jeg har byttet HK husker jeg ikke hva jeg hadde på volt styrker.

Jeg måtte jo reinstallere OS og dermed forsvannt linken til en side der det var en som hadde samme hk og cpu og han skrev også hvordan volt dette skulle kjøres på for å bli bra og stabilt.

Noen som kan hjelpe meg her ?

TAKK til alle svar som måtte komme. ( er det manglende info for å finne ut noe så skriv så fikser vi det.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå en E6600, EVGA 680i, Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL4(TWIN2X2048-6400C4PRO), Xfx 8800GTX.

Jeg trenger litt hjelp til å finne riktige volt styrker på MCP, CPU osv...

Hadde cpun stabilt på 3.6ghz med et ASUS STRIKER EXTREEM og riktige volt styrker men nå som jeg har byttet HK husker jeg ikke hva jeg hadde på volt styrker.

Jeg måtte jo reinstallere OS og dermed forsvannt linken til en side der det var en som hadde samme hk og cpu og han skrev også hvordan volt dette skulle kjøres på for å bli bra og stabilt.

Noen som kan hjelpe meg her ?

TAKK til alle svar som måtte komme.  ( er det manglende info for å finne ut noe så skriv så fikser vi det.)

8426484[/snapback]

hva i alle dager fikk deg til å bytte fra et Striker Extreme til eVGA?

Forøvrig vet jeg det er noe tull med eVGA og volt innstillinger, gjelder ved litt spesielle hastigheter osv. Noe jeg lest i en post tidligere her i dag. Men så spørs det jo litt på hvilken uke og modell du har på din CPU. Everest hjelper deg med mye i allefall.

Lenke til kommentar

Var ikke mitt kort. fikk lov å teste det av en kompis. har vært fornøyd med det men fikk mye bedre scoore i 3dm06 med standar inst. med evga kortet enn asusen. om dette stemmer etter OC får vi se. som sakt fikk jeg asusen med e6600 til 3.6. Hittil på evga = 3.3ghz men uten å fikse volten. alt på auto :S

skal teste litt i helga nå å se om jeg får til noe.. men er det folk som veit om noen specs er jeg takknemmelig for det :D

Endret av LoSLucifer
Lenke til kommentar

Jeg kjører nå:

1.62500v på vcore

minne 2,1v

1.2v ht 1.50v

nb core 1.60v

sb core 1.60v

cpu vtt 1,35

unlink 1600 og 533 på minne.

aKa: 3,6ghz stabilt på 49grader og tilsammen 12454p i 3dmo6 med xfx 8800gtx 630mhz/960mhz. :thumbup:

EVGA 680i, Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz @3.6ghz, Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB, XFX GeForce 8800GTX @ 630mhz/960mhz.

Endret av LoSLucifer
Lenke til kommentar
CPUen er på 35 grader.

Kjernene er på 43 grader.

8448208[/snapback]

Du har vært heldig med den cpu'en der. Hvilke batch er det, det står på pakken.

8448229[/snapback]

Jeg kjøpte den brukt. Fikk bare med den plastikktingen der kjølern er :)

8448257[/snapback]

Da blir det litt værre, men hvem vil kvitte seg med en sånn gull-chip da. Den er kjølig og klarer høye hastigheter, men min klarer jo ganske høye hastigheter min også, uten at det blir for varmt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...