Gå til innhold

Restaurantguiden — For livsnytere og sybaritter.

Anbefalte innlegg

Det finnes mange på forumet med lidenskap for god mat og drikke. På bakgrunn av dette oppretter jeg nå denne tråden, der tanken er at alle som ønsker det kan bidra med uformelle restaurantanmeldelser. For å holde det uformelt, men likevel saklig, stilles det krav til at du faktisk har besøkt restauranten. :)

Bon Appétit!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Peppes Pizza (Arendal)

- Service: Som oftest hyggelige servitører. Tar ofte veldig lang tid fra man har fått menyer til noen kommer for å ta bestilling, selv med nesten tom restaurant.

- Mat: Pizzaen er helt grei. Fyllet er godt, men bunnen smaker av og til av lakris, noe som skyldes at de har stjerneanis i bunnen. Godt utvalg av forskjellige pizzaer.

- Pris: Er ikke mange pizzarestauranter jeg er innom, men har inntrykk av at Peppes er en smule dyrere enn andre pizzaer.

- Terningkast: Grei mat, men lakrissmak på bunnen og lang ventetid trekker litt ned. 4 til 5.

Endret av PingvinKnut
Lenke til kommentar

7-11 på Ruten, Sandnes:

Service: Greie folk, i hvert fall han gamle som jobber der av og til.

Mat: Gode pølser, bedre enn Narvesen i hvert fall. Pizzaen var litt kald og osten litt bleik, men så var den billig.

Pris: Billig, du kan spise deg mett for samme prisen som en cola på en finere restaurant.

Terningkast: 4/6

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke akkurat det var dette han så for seg da han skrev for livsnytere og sybaritter. :wee:

- Homenkollen Restaurant -

Beliggenheten er så godt som perfekt, og restauranten har en fin atmosfære. Menyen er preget av norske matvarer, og uansett hva du velger er du så godt som garantert et fantastisk måltid. Men billig er det ikke.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

jeg annbefaler svendgårds i bodø. :)

Deres bresserte lammeskanke med potetpure og glaserte småløk er fantastisk god.

Den "fineste" restauranten i Bodø. Startet av tidligere landslagskokk Trond Svendgård, og drives for øyeblikket av kjøkkensjef Andreas Spørch.

God mat, koselig, intim stemning og hyggelige servitører. :)

Lenke til kommentar

Gabler, ligger ved Tinghuset i Oslo.

Stilrent innredet, rent og pent og generelt sånn som det skal være.

Serverer sin egen variant av kullsyrevann som er litt sterkere enn vanlig farris, men absolutt god.

De har en kyllingrett med mozarellaost og noen andre ting, som er den beste retten jeg noensinne har spist på restaurant. Helt seriøst, den smelter på tunga.

Dog står selvsagt prisen i stil med smaken =/

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For å ikke la denne tråden gå helt i glemmeboken, kommer her min første uformelle anmeldelse.

Sted: D/S Louse, Aker Brygge (Oslo).

Når: Fredag 25. mai 2007.

D/S Louise er en klassiker på Aker Brygge. Romslig og høyt under taket i første etasje, men noe mer intimt i andre. Er relativt ofte her på sommeren med venner og/eller i jobbsammenheng, det blir ikke helt sommer i Oslo uten et besøk. Hyggelig personale med gode kunnskaper om menyen. Kan være lurt å reservere bord.

Forrett: Gazpacho.

God og mild suppe, men smakte dessverre litt lite hvitløk (hadde de glemt det?). Akkurat passe kald, selv om jeg egentlig foretrekker kaldere. Serveres med Varangerkrabbe, noe som er rimelig eksotisk ifht. hvordan suppen serveres rundt om i middelhavet.

Hovedrett: Kryddergrillet scampi på spyd.

Perfekt grillet scampi, ikke for myk (viktig!). God grillet smak, men litt svak kryddersmak (smakte vel egentlig mer pepper). Serveres på en seng asiatiske grønnsaker og sukkererter. Litt kjedelig med vanlig "wokgrønnsaker" egentlig. Heldigvis drar en fantastisk hummerfond samt en velykket sprøbakt potetpuré opp.

Det hele ble avsluttet med kokossrobet og en herlig mangocoulis.

Prisklassen er noe høyere, men D/S Louise skuffer ikke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...