Mr. Bojangles Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hei Har to spørsmål ang. trening som jeg håper noen her inne kan svare på: * Hvordan bør jeg trene for å få god kondisjon, på kortest mulig periode? Skal inn i militæret om halvannet års tid (skal prøve meg på fallskjermjeger, men vurderer ett års utsettelse for å trene mer), derfor vil jeg gjerne ha jernkondis. Har tilgang til tredemølle, sykkel, romaskin og har et ganske kurant turområde rett utenfor huset. Bør jeg bare løpe et par ganger i uken? Intervalltrening? * Hvordan bør jeg trene for å klare mest mulig pull-ups? Klarer kravet til armhevinger, sit-ups osv. men klarer gjerne bare én eller to pull-ups. Takker til alle som tar seg tid til å svare meg. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 * Hvordan bør jeg trene for å få god kondisjon, på kortest mulig periode? 8426341[/snapback] En kombinasjon av intervalltrening og langkjøring hade jeg valgt. Halvannet år er lenge, så da trenger du variasjon for å holde motivasjonen oppe. * Hvordan bør jeg trene for å klare mest mulig pull-ups? Klarer kravet til armhevinger, sit-ups osv. men klarer gjerne bare én eller to pull-ups. 8426341[/snapback] For å klare flere pullups må man trene på pullups. Om du kun klarer 1-2 så får du få noen til å presse bena dine oppover så du klarer flere i starten Fortsett å trene pushups og situps også; det gjør ikke noe å ligge over kravet Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Romaskin er å anbefale også. Det trener hele kroppe, med både kondisjon og muskler. Tipsene til Zethyr virker foruftige. For å klare flere Pull-ups kan du jo også trene nedtrekk? Starte med mindre vekt, og øke etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå