Gå til innhold

Et par spørsmål ang. trening

Anbefalte innlegg

Hei

Har to spørsmål ang. trening som jeg håper noen her inne kan svare på:

* Hvordan bør jeg trene for å få god kondisjon, på kortest mulig periode? Skal inn i militæret om halvannet års tid (skal prøve meg på fallskjermjeger, men vurderer ett års utsettelse for å trene mer), derfor vil jeg gjerne ha jernkondis. Har tilgang til tredemølle, sykkel, romaskin og har et ganske kurant turområde rett utenfor huset. Bør jeg bare løpe et par ganger i uken? Intervalltrening?

* Hvordan bør jeg trene for å klare mest mulig pull-ups? Klarer kravet til armhevinger, sit-ups osv. men klarer gjerne bare én eller to pull-ups.

Takker til alle som tar seg tid til å svare meg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
* Hvordan bør jeg trene for å få god kondisjon, på kortest mulig periode?

8426341[/snapback]

En kombinasjon av intervalltrening og langkjøring hade jeg valgt. Halvannet år er lenge, så da trenger du variasjon for å holde motivasjonen oppe.

* Hvordan bør jeg trene for å klare mest mulig pull-ups? Klarer kravet til armhevinger, sit-ups osv. men klarer gjerne bare én eller to pull-ups.

8426341[/snapback]

For å klare flere pullups må man trene på pullups. Om du kun klarer 1-2 så får du få noen til å presse bena dine oppover så du klarer flere i starten :)

Fortsett å trene pushups og situps også; det gjør ikke noe å ligge over kravet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...