Thewiz Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Har hørt at politiet skal nå kryptere radiomeldingene sine, noen som vet noe mer om dette? -Vil gjerne vite dette før jeg kjøper en politiradio. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Men tilbake til topic, noen som vet om en slik stream? Lenke til kommentar
Joney Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Det er nå lovlig å ha den i bilen også. Så lenge du ikke har intensjoner om å bryte loven med opplysningene den gir deg. 8551386[/snapback] Rettelse, så lenge den er CE merket. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Noen som har en stream som funker? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Den funka før. Morsom å sitte med på er LAN og plutselig en lørdags-natt hørte vi navnet på en fyr vi veit hvem er Streamen jeg brukte funker ikke lenger. Noen som har en som funker? Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Det er nå lovlig å ha den i bilen også. Så lenge du ikke har intensjoner om å bryte loven med opplysningene den gir deg. 8551386[/snapback] Rettelse, så lenge den er CE merket. 8567433[/snapback] Er interessert i å kjøpe meg politiradio. Er ikke noe must å bruke i bilen, men du så praktisk hvis de tilfeldigvis nevner hvor og når det er laserkontroll (spøk) Edit: Jeg lot impulsene ta overhånd og bestilte en Maycom AR-108 med superscan antenne og overgang fra eurobuy.no. Drøye 1200kr var ikke så verst synes jeg. Mulig billigere andre steder, så lusefattig er jeg ikke. En kompis har akkurat samme modell og den fungerer bra her i området, så jeg er nøgd. Gleder meg! Endret 21. mai 2007 av Steffenm Lenke til kommentar
Espein Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Skal selv kjøpe Uniden USC 230. Bilder her! Sammen med en billader for 250,- Edit: For frakt osv blir det til sammen 1900-, Får da med vegglader, 2 antenner, oppladbare batteri osv osv som man ser på bildet. Endret 21. mai 2007 av Ludacris Lenke til kommentar
Joney Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Er interessert i å kjøpe meg politiradio. Er ikke noe must å bruke i bilen, men du så praktisk hvis de tilfeldigvis nevner hvor og når det er laserkontroll (spøk) Edit: Jeg lot impulsene ta overhånd og bestilte en Maycom AR-108 med superscan antenne og overgang fra eurobuy.no. Drøye 1200kr var ikke så verst synes jeg. Mulig billigere andre steder, så lusefattig er jeg ikke. En kompis har akkurat samme modell og den fungerer bra her i området, så jeg er nøgd. Gleder meg! 8659918[/snapback] Skal selv kjøpe Uniden USC 230.Bilder her! Sammen med en billader for 250,- Edit: For frakt osv blir det til sammen 1900-, Får da med vegglader, 2 antenner, oppladbare batteri osv osv som man ser på bildet. 8661241[/snapback] Etter hva jeg har forstått så går snart både politi, brannvesen og helsevesen (altså alle blålyseenheter) over til felles krypterte digitale signaler snart. Så da er disse scannerene ikke brukbare til noe annet enn å lytte på flyruter :!: Endret 11. juni 2007 av Joney Lenke til kommentar
bartemann Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Kjeltring.com eller politiradio.net - funker på PC, Mac eller mobiltelefon. Lenke til kommentar
manu98 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Last ned Screamer Radio Presents->By genre->Scanners->PoliceScanners så finner du vell ut resten selv Lenke til kommentar
ecko Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) noen som vet om poltiradio i Bodø på nett? edit skriveleifer tastaturet begynner å bli tom for strøm. Endret 12. juli 2007 av ecko Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Da var den gode gamle i Oslo oppe igjen Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Etter hva jeg har forstått så går snart både politi, brannvesen og helsevesen (altså alle blålyseenheter) over til felles krypterte digitale signaler snart. Så da er disse scannerene ikke brukbare til noe annet enn å lytte på flyruter :!: 8837536[/snapback] Eller å høre på radio for dem som har mulighet for det. Ellers så kan man jo alltids tyvlytte på walkie-talkie, baby call, og ukrypterte trådløse telefoner. Lenke til kommentar
Sommersiddisen Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Er ikke ulovlig. 8440899[/snapback] ehh neida ikke ulovlig, derfor det ligger inne på kjeltring.com 8493810[/snapback] Se her, her har vi en som vet det. Godt du sier ifra.... Lenke til kommentar
Joney Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Etter hva jeg har forstått så går snart både politi, brannvesen og helsevesen (altså alle blålyseenheter) over til felles krypterte digitale signaler snart. Så da er disse scannerene ikke brukbare til noe annet enn å lytte på flyruter :!: 8837536[/snapback] Eller å høre på radio for dem som har mulighet for det. Ellers så kan man jo alltids tyvlytte på walkie-talkie, baby call, og ukrypterte trådløse telefoner. 9110080[/snapback] This is rayenair 865! we are coming in in UUUÆÆÆÆÆÆÆÆÆAÆAÆAÆ... er det deg frode?? Endret 27. juli 2007 av Joney Lenke til kommentar
Espein Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Nå fungerer politiradioen vertfall for Oslo ser det ut til. På kjeltring dot com Endret 27. juli 2007 av Espein Lenke til kommentar
GeForcy Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Politi radio virker! kjeltring.com Bruker Nero 7 premium! Endret 27. juli 2007 av Artjom Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Litt klarifikasjoner: Det er ikke forbudt å eie eller selge/kjøpe såkalte politiradioer i Norge, også kjent som VHF-radioer, eller radioscannere. Om det er lov å ha en slik scanner med seg ut på gata, i bil etc. er jeg ikke sikker på lenger, hører så mye rart. Står en del her, men har ikke tid til å sitte og lese gjennom det akkurat nå. Politiet, og førøvrig alle andre etater som bruker samband, bytter mest sannsynlig etterhvert til et kryptert nettverk kalt TETRA. Mer om den saken her, og her. Håper det brakte med seg litt klarhet. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Litt glad for at jeg ikke kjøpte politiradio alikvel etter å ha lest det du ovenfor linka til. Blitt bortkasta penger for min del. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Litt glad for at jeg ikke kjøpte politiradio alikvel etter å ha lest det du ovenfor linka til.Blitt bortkasta penger for min del. 9190929[/snapback] Tja, spørs hvor du bor det. Er fortrinnsvis Oslo og nærliggende områder som får det først. Bor du i Nordnorge kommer det vel ikke før i 2015. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå