Big SturL Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 du Skal fint klare 3,6 ghz med den prosessoren altså.. med stock volt.hvertfall 3,5 som tilsvarer ca like mye klokk som meg. 8436742[/snapback] Tror du bør lese litt om AMD-overklokking. Aldeles feil utsagn. Lenke til kommentar
Mikkel_H Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Indeed... Og dustete meg hørte på Tar selkvkritikk for denne selv også, jeg hadde jo lest masse om denne cpu og de fleste (ink amd) sa denne ikke gikk over 3.2, men... når noen sier at en kan klare 3.6 så måtte det seff prøves. Så ett hint til alle andre der ute med spørsmål... ikke stol for mye på svarene. Er en del som tror de kan mye, men desverre kan de svært lite og dette kan gå ut over akkurat deg. Lenke til kommentar
thrml Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Beklager Mikkel, men synes da 3.2 var veldig lite, men hvorfor vil ikke cpuen mere enn 3.2 da? :S Endret 25. april 2007 av Stian_Pa Lenke til kommentar
Mikkel_H Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 I følge de sidene jeg har lest på har AMD kommet til ett mettningspunkt på ca 3ghz med gjeldende teknologi. I tester har dette blitt "bekreftet" da de ikke oppnår annet enn 3.2 (stabilt). men jeg har "no hard feelings" Jeg viste dette og testet alikevel. Var jo av den mening at de som svarer vet hva de svarer på.. (ikke ment som ett stikk i siden til deg, mer som en aha-opplevelse for meg). Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 I følge de sidene jeg har lest på har AMD kommet til ett mettningspunkt på ca 3ghz med gjeldende teknologi. I tester har dette blitt "bekreftet" da de ikke oppnår annet enn 3.2 (stabilt). men jeg har "no hard feelings" Jeg viste dette og testet alikevel. Var jo av den mening at de som svarer vet hva de svarer på.. (ikke ment som ett stikk i siden til deg, mer som en aha-opplevelse for meg). 8469897[/snapback] Tror ikke du skal klage så mye, du kjøpte den kanskje billig? -og du har jo en "garantert" klokk da, som vi klokke hardt og brutalt for å klare for noen år siden. Mulig du kunne tynt den litt på vann. Men 3Ghz er mye både på 939 og AM2. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Athlon er ikke C2D. Skal ikke uttale meg så altfor mye, har gjort 0 research så jeg tar kritikk om svaret er feil, men så vidt jeg vet så klokka 939 bedre enn AM2. Og når WR på en Athlon X2 er sånn 3,8GHz på flytende nitrogen, kan en ikke forvente å klare 3,6GHz på luft. C2D prosessorer kunne egentlig blitt solgt med 600MHz høyere klokkefrekvens. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 For de som ikke tror meg at de kan klokkes (om du er heldig da) opp til og over 3,5GHz. Sjekk linkene nedenfor, er de jeg fant i farta, men har sett flere klokket nærme 3,5GHz. over 3,5GHz - http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=132306 3,3GHz (bla ned for å se et screenshot) http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=134597 Var også en 6000+ på AMDzone som klokket til 3404MHz, men linken funker ikke nå. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Indeed... Og dustete meg hørte på Tar selkvkritikk for denne selv også, jeg hadde jo lest masse om denne cpu og de fleste (ink amd) sa denne ikke gikk over 3.2, men... når noen sier at en kan klare 3.6 så måtte det seff prøves. Så ett hint til alle andre der ute med spørsmål... ikke stol for mye på svarene. Er en del som tror de kan mye, men desverre kan de svært lite og dette kan gå ut over akkurat deg. 8469455[/snapback] Jeg føler med deg, var i tvil om jeg skulle kjøpe en 6000+ til meg også, har jo sett en del med 6000+ oppe i 3,5GHz så tenkte jeg ville få det samme, men fornuften kom inn. Er student og den kostet 4000kr for ikke så lenge siden. Du skal tro på det du ser andre får til, men må også vite at det er ikke noe garanti for at du får samme overclock som dem. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 For de som ikke tror meg at de kan klokkes (om du er heldig da) opp til og over 3,5GHz. Sjekk linkene nedenfor, er de jeg fant i farta, men har sett flere klokket nærme 3,5GHz. over 3,5GHz - http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=132306 3,3GHz (bla ned for å se et screenshot) http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=134597 Var også en 6000+ på AMDzone som klokket til 3404MHz, men linken funker ikke nå. 8473289[/snapback] Ein ser jo at temperaturen er nede på 21 grader også, så det er sikkert ikkje så varmt i rommet eller då... Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 For de som ikke tror meg at de kan klokkes (om du er heldig da) opp til og over 3,5GHz. Sjekk linkene nedenfor, er de jeg fant i farta, men har sett flere klokket nærme 3,5GHz. over 3,5GHz - http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=132306 3,3GHz (bla ned for å se et screenshot) http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=134597 Var også en 6000+ på AMDzone som klokket til 3404MHz, men linken funker ikke nå. 8473289[/snapback] Ein ser jo at temperaturen er nede på 21 grader også, så det er sikkert ikkje så varmt i rommet eller då... 8480358[/snapback] Ja, tror en av de var med "winter advantaged aircooling" Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Jeg kjører for tiden en Opteron 170 på 2.85Ghz på 939 sokkelen. 3Ghz var det mange som drømte om å oppnå. Og Opteron var knalldyre, og det ble fort penger av det for 2 år siden bare... AMD X2 6000 på AM2 ser jeg koster "kun" 1793- i prisguiden, og det er ikke ille. Har man et AM2 HK og vil ha det som er å hente, så er ikke dette så ille. Skal du prøve å nå opp mot 3,4-3,5Ghz, så må du nok begynne å tenke på vannkjøling. Men jeg hadde vært fornøyd jeg, med 3,2-3,3Ghz. Grensen for hva som er mulig er nok nådd på 90nm teknikk. Jeg kikket litt på overklokken på X2 6000, og jeg la merke til at det ble brukt 1,568V i følge CPU-Z... -det var litt mye. Endret 27. april 2007 av bjornh Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Ja, det er opptil 1.632 volt på noen av screenshots'ene der, det ser mer ut som "suicide runs" enn en 24/7 klokk.. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Ja, enig med det der når det gjelder høy Volt og suicide runs. Må alltid regne med å gå par hundre MHz ned for 24/7 bruk. Selv sliter jeg med at jeg har sett de nye Optys for AM2 som er av Rev3 med forbedret silicon, gjøre høye klokk som f. eks 3,3 på stock Volt, og har lyst til å skaffe en sånn, men er redd for å gå i samme felle som trådstarter. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Ikke for å kuppe tråden her, men Prostoman: er dfi kortet ditt stabilt? Og er det like bra å klokke som 939 versjonen? Lenke til kommentar
Mikkel_H Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Jeg føler meg kuppet Har testet klokkingen litt over tid nå og funnet ut at en klokk på 3,2 med stock volt og minnetimings satt til 3-4-3-9 er stabilt 24/7. Problemet med systemet mitt ser ut til å være biosdriveren. Er kun en betaversion som "gjenkjenner" cpu og den er ikke bugfri PC har en tendens til å restarte seg seg selv (kjapp-versionen av bluescreen) på en ikke-systematisk måte. Det kan gå 2 timer eller 2 dager mellom "crash" under forksjellige omstendigheter. Ikke er minne, gpu eller cpu for varmt heller. Håper Asus slipper ny biosversion snart Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 For å ikke kuppe tråden svarte jeg han over PM. Ontopic: 3,2 på stock Volt er bra det. Når det gjelder BIOS, så er det mulig at flere enn deg opplever samme problem. Har du prøvd å søke etter noen beta BIOSer? Det er enkelte individer som tar og modifiserer de BIOSene og fjerner slike feil. Bare et lite tips til deg, er ikke sikkert det er noen. Lenke til kommentar
thrml Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Men vil dette si at hvis jeg klokker min x2 4400+ 2,3 ghz til 3,2 så går den ikke lenger? har hatt den i 3,2 men førte til reboot, hadde ikke høy nok volt tror jeg. Men vil jeg ikke få den høyere? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hva mener du Stian_Pa? Det er ikke slik at alle AMD CPUer stopper ved 3,2GHz. Kan hende din kan gå høyere, selv om den er billigere modell. Prøv å gi den mer spenning, og det er en del andre variabler som kan påvirke overklokken. Lenke til kommentar
Mikkel_H Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Som han over sier så gjelder dette 6000+ (as topic says ). Er nok godt mulig du kan kommer over det, men som en annen her nevnte, og står i flere artikler, så ser det ut som om AMD med 90nm teknologien har nådd ett "tak" rundt 3,2GHz. Ser nok forbedringer i klokkemuligheter når 65nm kommer for fullt. Har også en del med kjøling å gjøre også, jeg kjører luftkjøling (dog 9 vifter) så det er begrenset hva jeg kan presse ut pga varmeutviklingen. Kjører en vannkjøling kan en skvise ut mer da alt er kjøligere slik at volt kan gå høyere. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hehe, kansje ikke tilfeldig at min X2 4200+ stopper på nøyaktig 3,2ghz da. Men dette er på luft også da, og jeg tror jeg kunne hentet ut mer med vann. Fikk ikke mer volt ut av hk heller, fikk bare 1,6v på det meste. Kunne kansje hentet ut litt til hvis jeg hadde turt å satset med nærmere 1,7v, men det er ikke mulig på mitt hk. Men siden vi er inne på 65nm snakk her, når var det disse cpuene kom igjen? Følger ikke med så mye for tiden. Og når kommer amd's k8l som skal være noe alle venter på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå