Gå til innhold

Anbefalte innlegg

:hmm: Vil ikke la seg overclocke i det hele tatt? Ikke med Asus AI Booster i det minste... :hrm: Setter den på kun 3% og pc'n tryner rett etter oppstart :cry:

Må jeg stille volt i tillegg? (trodde AI Booster gjorde dette automatisk) Hva burde i så tilfelle volten være på og hva heter den i BIOS som jeg skal stille dette på?

Er hjertens takknemlig for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde nå (manuelt), fikk den opp i 3.2 på 1.53volt. Fungerte helt fint en stund. ca 45 grader idle og rundt 55 load.

Men etter en time eller to med cs hang den seg :hmm: Var fortsatt ikke for varm når jeg kjørte den opp igjen... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Ser ut som om fps synker (i 3DMark06) når jeg klokker den :hmm: Men i CSS merket jeg stor forskjell (positiv) :dontgetit:

En annen ting, når jeg kjører ntune (avvinnstalert nå da pc tryner med dette innstalert) på den optimaliseringstesten så freser den bussene fra 2000 opp til 3750 :ermm: Kan en stille dette manuelt i BIOS?

Lenke til kommentar
Det er tydelig at HT link er for høy, den bør ikke overstige mye over 1000mhz. Så sett ned den til 3x i bios.

8435721[/snapback]

Kjører da fint med HT over 1000 jeg og jeg har klokket fra 2.3 til 2.8 på stock volt, så tror ikke du trenger å sette opp volten..

Lenke til kommentar
Regner med at den heller ikke bør være for mye UNDER 1000 heller?  :hmm:  Er det en annen mer "fintfølende" måte å stille den ned på?

8436724[/snapback]

du Skal fint klare 3,6 ghz med den prosessoren altså.. med stock volt.

hvertfall 3,5 som tilsvarer ca like mye klokk som meg.

Endret av Stian_Pa
Lenke til kommentar
Kjører da fint med HT over 1000 jeg og jeg har klokket fra 2.3 til 2.8 på stock volt, så tror ikke du trenger å sette opp volten..

8436695[/snapback]

Dette varierer veldig fra hk til hk, noen klarer 1200mhz HT uten problemer og andre klarer bare 1020mhz for eksempel. Siden det han ikke kom lengre, så antok jeg at hk ikke klarte mye over 1000mhz så det lønte seg å sett den ned. Dessuten taper du minimalt med ytelse om du har den på 600mhz eller lavere, du vil ikke merke det.

Volten bør du holde igjen så lenge som mulig siden det gir økt temperatur, så 1,5v er mer enn nok i første omgang.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Regner med at den heller ikke bør være for mye UNDER 1000 heller?  :hmm:  Er det en annen mer "fintfølende" måte å stille den ned på?

8436724[/snapback]

Den behøver ikke være mye under, men det er bedre at den er litt under 1000mhz, fordi den vil bli klokket opp igjen etterhvert som du klokker videre. Og siden jeg har fått inntrykk av at hk ditt ikke klarer så veldig høy HT frekvens, så kan det bare lønne seg å sette den ned litt.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
trodde det HK'et jeg har skulle være SVÆRT klokkevennlig jeg  :dontgetit:  Er jo brukt i utallige klokketester her på HW også...

Får heller ikke cpu over 3.2, pc tryner ved oppstart hver gang.

8436908[/snapback]

X2 6000+ er nok ganske hardt tynet fra fabrikken... Det er nok heller der problemet ditt ligger vil jeg tro..

Lenke til kommentar

(samme bruker som Mikkel_H)

hehe.. jeg slapp å sjekke noe som helst da pc tryna fullstendig i helgen :nei: Midt i partioneringprosessen på 3 av 4 disker så gikk pc ned for telling og ingenting virket etterpå. Måtte reinnstalere XP for 8 gang på 2 dager og nærmere 600Gig med bilder, musikk, filmer, filer, dokumenter etc. gikk tapt :cry:

Tror klokkingen må ligge på hylla litt, i det minste til jeg har fått opp pc'n igjen.

Og til deg som sa at jeg burde klare 3.5 Ghz.... :thumbdown: Tror nok 3.2 er det absolutt høyeste en kommer med 6000+. Ikke ble den for varm heller (kjørte 3 vifter på den) lå rundt 40 på idle og 50 på load etter at "ekstra"-viftene kom på plass.

Minnetimings fungerer bra, ikke noe problem knyttet til 3-4-3-9. Størsteparten av problemet er nok BIOS-driveren som er Beta 1001, må ha denne da eldre versioner ikke støtter 6000+ cpu. Alt ble med ett litt ustabilt etter innstalasjonen av denne Beta'n. Men nå har vel heller aldri ASUS sitt sterke kort vært software. Forceware fra nvidia er f.eks bedre en ASUS sine og smartdoc er en bug-felle uten like.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...