Rincewind76 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Har akkurat hatt bilen inne til sjekk/justering av forstilling. Det ble funnet avvik i spissing, og dette ble rettet opp. Nå etterpå er det akkurat samme problem med styringen som førte til at jeg fikk forstillingen sjekket: - Bilen går ikke nøyaktig rett frem når rattet holdes rett frem (går litt mot venstre) - Hvis jeg slipper rattet skjener bilen lett mot en av sidene. Hvilken side den "velger" kan variere - Hvis jeg slipper rattet og trykker middels hardt på bremsen skjener bilen forholdsvis kraftig til en av sidene. Også her varierer det om det går mot høyre eller venstre. Hva kan være grunnen til dette? Det skal vel ikke være slik? Har ikke verkstedet gjort jobben skikkelig, eller kan det være andre årsaker enn feiljustering av forstilling? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Variasjon kan være slitte endeledd osv. Sjekk dekkslitasje og lufttrykk osv. Lenke til kommentar
Rincewind76 Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Glemte å nevne at jeg samtidig fikk satt på splitter nye sommerdekk på felgene. Går ut fra at de samtidig fylte med korrekt lufttryk, men selvfølgelig verdt å sjekke. Hva er endeledd? Evt. dyrt å fikse/skifte? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Det er ledd som sitter helt nederst/ytterst på bærarm. Kan være styreledd også. Feil i forstilling gjør som regel at bilen går kun til en side. Ikke så dyrt å skifte om du gjør det selv. Er ikke mye spor/ujevn vei der du kjører? Skjening ved oppbremsning kan være at bremsene tar ujenvnt. Lenke til kommentar
Rincewind76 Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Har testet dette på jevn og fin vei. Skjønner at det kan være flere årsaker til problemene. Selv har jeg ganske lite peiling på bil bortsett fra å kjøre, litt begrenset hva jeg tør å prøve å gjøre selv... Men, jeg har fortsatt garanti på bilen etter bruktkjøp, skal bestille en garantiutløpstest hos NAF snarest og få dette sjekket, så jeg slipper å få dyre overraskelser senere. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ja, det er en fordel det. På NAF vil de sikker raskt finne ut hva som er årsaken til dine problemer. Da er det bare å gå til forhandler med feilen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Har du nettop fått justert forstillingen din så er nok alle ledd og kuler i orden da dette sjekkest før justeringen blir utført, hvis ikke er det helt klart dårlig utført arbeid. Har du samme problem med vinterdekkene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå