Gå til innhold

Elektrocompaniets anlegg, hvor bra

Anbefalte innlegg

Hei, har et enkelt spørsmål. Fatterns nye leketøy og øyesten er et anlegg fra Elektrocompaniet som han skryter opp i villdensky. Det består så vidt jeg har forstått av en CD-spiller, en forforsterker, og to mono forstekere som sammen utgjør stereolyd. Greia er at han sier det er noe av det beste du får tak i, men han sier ikke prisen på det til noen i familien.

Er det noen som har greie på slikt og vet om det er grunnlag for denne skrytingen? :)

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Electrocompaniet er uten tvil en av de mest respekterte merkene innen Hi-fi. Hadde jeg hatt det selv hadde jeg nok skrytt ganske godt til de fleste bekjente ;)

Prøvde å google litt på priser, men fant for det meste bruktannonser. Jeg vet nå at deres produkter ligger blant de høyeste prisklassene. Skal lete litt mer;)

Endret av DanielL
Lenke til kommentar

Det er bra saker det, men gjerne litt "kjedelig" om man ikke har musikksmak som passer. Min mening er at EC stort sett låter veldig rent og varmt, men lite engasjerende. Veldig "korrekt" lyd kan man kanskje si. Har lånt et eksemplar av ECI3 en gang, men den ga aldri noe inntrykk på meg. Stort pluss for stilfullt design.

Glimrende saker for jazz & klassisk folket, men ikke for meg. Skal også sies at EC ikke lager de kraftigste sakene, faktisk effekt ligger gjerne litt under oppgitt på forsterkerne deres så de liker "snille" høyttalere.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg gikk inn på siden deres du linket til og det er dette han har

emc1_open.jpg

355fbc2dcfac3c65136bb80caf7997c2.JPG

EC4.5

0bcd5038adc85e7206fdbfd1f585611d.JPG

Og to slike AW60ftt

høytalerene er visst ikke samme merke, de er to "Avance signature 3" på 200 watt hver

Er det noen som kan anslå en pris på dette? Farlig redd for at fattern har vært litt ego nå :hmm:

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Kjapt av det jeg har i hodet:

CD-spiller, EMC-1UP: svindyr, ca 30 høvdinger

Forforsterker: EC 4.5 er en gammel traver, fås vel for rundt 4 høvdinger brukt nå om dagen. Finnes vel ikke ny lenger? mener 4.7 er det nærmeste man kommer, ca 15k ny

Effektforsterkere: hakke peiling

Totalt er det der en temmelig dyr pakke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...