Gå til innhold

Hvordan få lavere fettprosent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trener 3-4 ganger i uka - styrketrening på sats

 

Kostholdet er vanlig.. spiser litt om morgenen, 2 eller 3 brødskiver, brød og noe frukt + vann til lunsj ( drikker bare vann ), kommer hjem og spiser brød. Også spiser jeg middag. Spiser ofte ikke kvelds.

 

Når jeg tar situps tar jeg 3x20 3 ganger, og diverse andre øvelser. Trener også ryggen.

Lenke til kommentar

Kutt ut karbohydrater, spis proteiner.

 

ligg på karbounderskudd hele dagen med unntak en time før trening og 2 timer etter. Fordel måltidene til 6 ganger om dagen og spis sundt.

 

Beveg deg mye: jogg om morran. Prøv Gerillja Cardio

 

Les på www.iform.no og andre steder.

 

Prat og med veileder på SATS. Få disse til å sette opp et program i samarbeide med deg. Minimum todelt program bør du vurdere om du trener vekter :)

Lenke til kommentar
Jeg tenker å starte på det gerilja-karbo programmet, samtidig som jeg skal kjøpe meg CLA. + at jeg fortsetter den vanlige treningen ofc=)

8432027[/snapback]

There are concerns that the use of CLA may actually cause insulin resistance, leading to an increased risk for developing diabetes.[5]. [2]

 

A recent study (2006) conducted in mice by the US Department of Agriculture gives account of some highly concerning effects of CLA: it can dramatically induce essential fatty acid redistribution (DHA and AA) in various organ tissues. The same study raises the concern that it might pose significant risks, especially regarding cardiovascular health and inflammatory diseases. DHA content in heart tissue for instance was found to be reduced by no less than 25% by certain CLA isomers, while spleen DHA increased 6-fold and spleen AA was reduced to only 5% of its normal levels in that tissue. [3]. Another study (2005) of CLA supplementation of hatching chicks showed high mortality and low hatchability rate among the CLA-supplemented groups, and also a decrease in brain DHA levels of CLA-incubated chicks. [4]

Lenke til kommentar
Jeg tenker å starte på det gerilja-karbo programmet, samtidig som jeg skal kjøpe meg CLA. + at jeg fortsetter den vanlige treningen ofc=)

8432027[/snapback]

There are concerns that the use of CLA may actually cause insulin resistance, leading to an increased risk for developing diabetes.[5]. [2]

 

A recent study (2006) conducted in mice by the US Department of Agriculture gives account of some highly concerning effects of CLA: it can dramatically induce essential fatty acid redistribution (DHA and AA) in various organ tissues. The same study raises the concern that it might pose significant risks, especially regarding cardiovascular health and inflammatory diseases. DHA content in heart tissue for instance was found to be reduced by no less than 25% by certain CLA isomers, while spleen DHA increased 6-fold and spleen AA was reduced to only 5% of its normal levels in that tissue. [3]. Another study (2005) of CLA supplementation of hatching chicks showed high mortality and low hatchability rate among the CLA-supplemented groups, and also a decrease in brain DHA levels of CLA-incubated chicks. [4]

8432343[/snapback]

 

Lest om det, men det var vist bare for gravide og overvektige med diabetes.

Lenke til kommentar

http://forbrukerportalen.no/Artikler/fr/2004/1074238155.14

 

Gravide og ammende

 

Kostholdsrådene gjelder alle CLA-produkter, opplyser Mattilsynet.

 

- Dersom gravide kvinner tar CLA som kosttilskudd, kan dette ha uheldige effekter både på barnets fødselsvekt og lengde. Hos ammende mødre som bruker CLA tilskudd går fettinnholdet i morsmelken ned, og dette er uheldig for barnet. Resultatet hos mennesker sammenfaller med resultat fra liknende studier hos dyr, opplyser Åse Fulke.

Overvektige

 

CLA kan også ha uheldige virkninger for mennesker som er disponert for hjerte-karsykdommer eller diabetes. Dersom du har høyt kolesterol eller har type 2-diabetes bør du ikke bruke CLA. Dersom du vet at det finnes slike sykdommer i familien, bør du konferere med lege før du bruker CLA, råder Mattilsynet.

 

Bruk av CLA kan spesielt være ugunstig for de som har insulinresistens. Dette gjelder de fleste av de som har diabetes type-2 og mange overvektige. Mange vet ikke selv at de har insulinresistens

Lenke til kommentar
Jeg tenker å starte på det gerilja-karbo programmet, samtidig som jeg skal kjøpe meg CLA. + at jeg fortsetter den vanlige treningen ofc=)

8432027[/snapback]

 

Kjører du noen tilskudd i dag?

 

Proteiner etc?

8432140[/snapback]

 

Nei, bare vitaminer etc.

8432993[/snapback]

 

Spørs hva du ønsker med treningen din, men du må få i deg proteiner. Du bør snares begynne med proteinpulver. FOr når du slanker deg forsvinner også muskelmasse.

 

Tips:

 

Snakk med en treningsveileder på SATS fortest mulig .) Det er jo gratis så hvorfor ikke :)

Lenke til kommentar
Kutt ut karbohydrater, spis proteiner.

 

ligg på karbounderskudd hele dagen med unntak en time før trening og 2 timer etter.  Fordel måltidene til 6 ganger om dagen og spis sundt.

 

Beveg deg mye: jogg om morran. Prøv Gerillja Cardio

 

Les på www.iform.no og andre steder.

 

Prat og med veileder på SATS. Få disse til å sette opp et program i samarbeide med deg. Minimum todelt program bør du vurdere om du trener vekter :)

8429680[/snapback]

Gerilla-cardio er digg. Jeg trener både det og langkjøring, og føler det hjelper. Legger ved en PDF-fil om Guerilla-cardio, hvis du er intressert.

guerilla_cardio.pdf

Lenke til kommentar

Jeg leste gjennom hele PDF-dokumentet og ble veldig motivert. Det ser litt dumt ut å sprinte sånn på og av rundt i Oslos gater, men opp i parken her er det nok mulig. Fettprosenten min er nok nærmere en bigmac enn en gulrot, så dette er absolutt nødvendig. I artikkelen nevner han på slutten at han trener gerilja tirsdag, torsdag og lørdag, mens han trener styrke mandag, onsdag og fredag. Det er jo flott, men er det virkelig gunstig å trene hardcore slankekardio samtidig som man bygger muskler? Jeg trener styrke 3-4 ganger i uka nå og inntar 150-200g whey tech og opp til 12g X-CE-ME hver dag, utenom treningsfrie perioder (uke eller mer). Må jeg ofre stor fremgang i styrke og muskelvolum hvis jeg vil miste fett på dette nivået samtidig? Hvis ikke er det jo drømmeprosjektet.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Leste også igjennom Guerilla Cardio dokumentet, og det så meget lovende ut. Har så vidt begynt å jogge for å få tilbake litt kondisjon, men kebab-magen bør også forsvinne før sommeren, og det programmet så meget lovende ut! Kanskje jeg bør vurdere å ligge meg en time tidligere for å stå opp å sprinte litt før skolen?

Dette skal testes :D

Lenke til kommentar
Det står at det kan ramme personer med anlegg for diabetes. Altså de som er genetisk eller fysisk nær å få diabetes kan få det utløst av CLA. Slik tolker jeg det i alle fall.

8450305[/snapback]

De fleste overvektige folk i dag som skal ned i vekt, har faktisk anlegg for å få diabetes type 2. Og det er nettopp denne gruppen som kaster seg på slike ting som CLA etter en annonse i Se og Hør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...