Bjerva Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Har tenkt til å bestille en optisk eller coax kabel til mitt Z-5500. Men lurer på om jeg bør kjøpe coax eller optisk? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Aner ikke hva coax er ( ) men Optisk er elsk! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Coax er en vanlig strømførende, skjermet ledning. Kvalitetsmessig er det ingen forskjell. Lenke til kommentar
Bjerva Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Så det er ingen forskjell på coax eller optisk? Har X-fi Xtrememusic, vet ikke om hva som funker på det, noen som vet det? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Så det er ingen forskjell på coax eller optisk? Har X-fi Xtrememusic, vet ikke om hva som funker på det, noen som vet det? 8425536[/snapback] Kun coax på den, men fra en 3.5 mm minijack. Lenke til kommentar
Bjerva Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Ok. Funker denne på 3.5mm minijack? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Ok. Funker denne på 3.5mm minijack? 8425684[/snapback] Nope, men denne gjør 3,5mm MiniJack -> RCA, om du har RCA plugg inngang på det du skal sende det digitale signalet til. (Og det ser ut som om Z-5500 har det.) Endret 19. april 2007 av hifiking Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Ingen forskjell på coax eller optisk, begge er digitale. Denne kabelen er veldig kjekk for oppkobling mot en AV reciever Kobles på flexijacken til lydkortet kortet http://www.av-connection.com/?PGr=433&SPag..._Koaxial_Kabler Endret 20. april 2007 av jovaa Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Ingen forskjell på coax eller optisk, begge er digitale. Denne kabelen er veldig kjekk for oppkobling mot en AV reciever Kobles på flexijacken til lydkortet kortet http://www.av-connection.com/?PGr=433&SPag..._Koaxial_Kabler 8428848[/snapback] Den passer ingen AV-reciver jeg har vært borti, trengs en RCA på hifi-komponenter vanlighvis. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Da må jeg si at du ikke har vært borti mange. Selv på min budsjettmodell fra Denon (AVR 1507) har jeg 4 digitale innganger, 2 optiske og 2 coax. Denne kabelen har 3.5 jack mot PC og coaxtilkobling mot reciever. Enkelt å greit. Hvordan dette vil fungere mot Z-5500 er derimot en helt annen sak. Endret 20. april 2007 av jovaa Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Da må jeg si at du ikke har vært borti mange. Selv på min budsjettmodell fra Denon (AVR 1507) har jeg 4 digitale innganger, 2 optiske og 2 coax. Denne kabelen har 3.5 jack mot PC og coaxtilkobling mot reciever. Enkelt å greit. 8428907[/snapback] Akkurat, det du kaller COAX heter RCA. Kabelen du linket til var 3,5 mm Mini-jack i begge ender. I allefall bildet. Endret 20. april 2007 av hifiking Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Optisk er i grunn hakket bedre enn Coax, da optisk ikke får forstyrrelser. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Akkurat, det du kaller COAX heter RCA. Kabelen du linket til var 3,5 mm Mini-jack i begge ender. I allefall bildet. 8428921[/snapback] Mulig det ser ut som 2 stk 3.5 minijack, men klikk på forstørr. Endret 20. april 2007 av jovaa Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Optisk er i grunn hakket bedre enn Coax, da optisk ikke får forstyrrelser. 8428954[/snapback] I teorien ja, men i praksis er det vanskelig å høre noe forskjell mellom en bra coax og en bra optisk kabel. Jeg har i allefall ikke klart det. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Optisk er i grunn hakket bedre enn Coax, da optisk ikke får forstyrrelser. 8428954[/snapback] I teorien ja, men i praksis er det vanskelig å høre noe forskjell mellom en bra coax og en bra optisk kabel. Jeg har i allefall ikke klart det. 8429116[/snapback] Jeg holder en knapp på coax i store stueanlegg, men i kabelsalaten bak en PC har optisk en fordel mtp støy. Men de optiske adapterene er vanlighvis ikke fult så bra som coax på dyrer anlegg. Lenke til kommentar
Bjerva Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Funker denne som coax kabel eller må jeg kjøpe det i tillegg? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Funker denne som coax kabel eller må jeg kjøpe det i tillegg? 8429471[/snapback] Den løser alle dine sorger, men kun den hvite eller røde pluggen fungerer, du må prøve begge. Den andre kan du klippe av eller tape over. Ikke så pent, men fungerer og er billig. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Det er også billigere med optisk kabel... Denne trenger ikke å være av ypperste kvalitet, da du ikke hører forskjell omtrent på billig en, og en f.eks monster til 600kr ++ Er ikke dette riktig? Mener å ha lest dette på avforum.. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Mange mener at digitale kabler ikke har forskjeller siden man enten har signal eller ikke. Dyrere Coax kabler har som regel bedre skjerming. Fordelen med Coax i forhold til optisk er at man slipper omgjøringen fra elektrisk signalt - til lyssignal, og så tilbake igjen. Men man slipper da også støy som kan oppnå, og intet tap over lengre lengder. Som nevnt tidligere her så har vel ikke X-FI Xtrememusic optisk utgang. Jeg har selv det lydkortet og samme lydanlegg, og vil aldri i livet bruke digital kopling. Den analoge gir mye mye bedre lyd. DA konverterene i X-FI er mye bedre enn de i Logitech sitt anlegg. Den andre store fordelen er at du med analog overføring også vil få surround i spill. Det for du IKKE med digital, da X-FI ikke kan omgjøre disse til digitalt. Det eneste surround du vil få er rene surround lydspor ala DVD osv. Ved digitalt signal så vil Logitechen omgjøre ett stereo signal til å fylle alle høytallerene. Og dette er det stor forskjell på når man får rent 5.1 signal analogt fra X-FI, eller om Logitech skal gjette seg til hvor ting skal være i ett stereosignal. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) heh, kjøpte for noen dager siden en slik til mitt Z-5500 anlegg arti sak rødt lys i enden og greier... men, må stille litt om i configen i Vista-driverene for og få det til og funke... spesielt hvis man har Analog lyd i front :S edit:s/pdif kaller jég det da... !? (uttaler det "spø-diff" (litt på kødd ja, for de som ikke tokk den)) Endret 20. april 2007 av Alte-to Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå