LuciFear Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Min Plextor 48/24/48A nekter plutselig å fungere, men jeg fatter ikke hvorfor! Tror muligens problemet kom da jeg bytta fra Win 2000 til XP. Det virker som om det er et driverproblem, men jeg bruker driverne fra cd'en, og de skal være kompatible med XP. Den står på slave til cd-romen, har prøvd å bytte om, men uten resultat. Noen forslag til hva problemet kan være? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Bruker ikke egeninstallerte drivere i det hele tatt jeg. Anbefaler dessuten at brenneren står som master og CD-ROM som slave + at du legger inn nyeste firmware til brenneren. Ellers kan du jo sjekke om DMA er aktivert. :smile: Sveinl. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Jeg tror det er en Brenner-fix til XP som du kan få tak i på Windows-update sidene. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: sedsberg skrev (2002-12-20 19:05):Jeg tror det er en Brenner-fix til XP som du kan få tak i på Windows-update sidene. Til det innebygde brenne programmet er det den oppdateringen er til. Ikke for selve brennere. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Til det innebygde brenne programmet er det den oppdateringen er til. Ikke for selve brennere. Tror det er til det innebygde programmet i XP ja. Opplevde selv at etter å ha brukt det innebygde programmet så sluttet NERO å virke. Reinstallerte NERO, så virket alt som det skulle. Sveinl. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Sveinl skrev (2002-12-20 19:14): Quote: Til det innebygde brenne programmet er det den oppdateringen er til. Ikke for selve brennere. Tror det er til det innebygde programmet i XP ja. Opplevde selv at etter å ha brukt det innebygde programmet så sluttet NERO å virke. Reinstallerte NERO, så virket alt som det skulle. Sveinl. Nope fikk ikke problemer eg da eg prøvde winxp sitt eget brenneprogramm. Har selv nero installert. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Har opplevd at brennere har fusket når maskinen har flere brennerprogram installert. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Har du sjekket om biosen finner den? I så fall er det ett software problem. Hvis du har andre enheter kjørende på samme kabel, og de funker kan du også utelukke jumper feil på brenneren(for da skulle alle enheter på kabelen blidt usynlig så vidt jeg vet). Håper du finner feilen Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Darth Kjell skrev (2002-12-20 20:20):Har opplevd at brennere har fusket når maskinen har flere brennerprogram installert. Jepp det er på grunn av at alle brenne programene har aspi. Når du installerer mangen forskjellige brenne programer så krangler de. Men folka som har laget nero har et programm som kalles Bootmenu, Men minuset er at det ikke er laget for winxp. Har testet det på me og 98se og det funker. Når eg startet opp pc'en min fikk eg en meny om hvilket brenne program eg ville bruke som ordet sier bootmenu. http://www.nero.com/en/index.html#c1023694368810 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå