leifhv Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Jeg er ikke videre fornøyd med mitt nye X-Fi Xtreme Gamer men skal ikke gå inn alle problemene nå. Dog lurer jeg på hvilken kabel jeg trenger for å koble til 'Optical out' for dette kortet? Dvs. den hvite connectoren...det er en såkalt 'Flexi jack' hvor man skal kunne koble til enten en mikrofon plugg eller en optisk kabel for optical out. Men min 'vanlige' optiske kabel passer overhodet ikke her Finnes det andre typer optiske kabler? Trenger jeg en slags adapter? - Leif Hugo Endret 19. april 2007 av leifhv Lenke til kommentar
Teac Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Jeg trodde ikke X-Fi lydkort hadde innebygget optisk inn/utgang derfor har aldri jeg vurdert det men vet at det går ann og kjøpe en tileggs ting.. hehe. Den hvite utgangen kan jeg aldri tenke meg er optisk av noe slag. I mitt lydkort er det både coaxial (optisk) og toslink (optisk ) og jeg så ingen av dem på det bildet så jeg tror du må gå til anskaffelse av en sånnen ekstra ting som jeg ikke husker navnet på.. Endret 19. april 2007 av Teac Lenke til kommentar
RamboDan Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) finnnes slik kabel! TOSLINK-jack http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=15146 De aller fdleste elektro butikker har det. Jeg kjøpte min på OBS elektro. rundt 100,- tror jeg... jeg har et creative audigy2 zs. Der er den hvite utgangen flexijack med optisk støtte! Endret 19. april 2007 av RamboDan Lenke til kommentar
leifhv Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 finnnes slik kabel! TOSLINK-jack http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=15146 De aller fdleste elektro butikker har det. Jeg kjøpte min på OBS elektro. rundt 100,- tror jeg... jeg har et creative audigy2 zs. Der er den hvite utgangen flexijack med optisk støtte! 8425262[/snapback] Ah, takk! Vurderer likevel sterkt å returnere kortet grunnet: -Applikasjoner kunne ikke installeres fra CD da setup påsto at jeg ikke hadde et støttet kort. Extremt unyttige svar fra Creative og det hele endte med at jeg måtte hente ned en ny ISO av en eldre versjon av Creative CD'en fra en uoffisiell site. Creative tilbyr ikke nedlasting av CD'ene. -Dårlige tilkoblingsmuligheter...som beskrevet ovenfor kan man ikke ha både optisk out og mikrofon/line-in tilkoblet samtidig. Heller ikke headset og analog 5.1 forsterker samtidig. -De har fjernet den kjekke 'Digital din' pluggen det har hatt på alle kort de siste årene. Dermed er det ikke mulig med 5.1 digital tilkobling til f.eks. Creatives egen Dtt3500 forsterken. Er dette kortet noe tess for gaming: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313615 - Leif Hugo Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Eg har også Creative SB X-Fi Xtreme Audio, med dei same problema. Måtte laste ned drivaren frå Creative sine sider, da fikk eg enn gammal console versjon av kontrollpanelet. Har også problem med forvrenging i lyden, når eg har på "entertainment mode", men når eg har på "game mode" får eg ikkje forvrenging Vurderer også å bruke angreretten min på dette kortet, kanskje kortet er defekt? Kjøpte det sjå komplett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå