klilleng Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Har overført et par gamle Hi-8 taper til PC'en via en dvd-opptaker, og vha Premiere Elements satt sammen en DVD. Når jeg ser den på TV'en, så "hakker" bildet på en måte frem og tilbake når ting beveger seg fort. Det ser helt jalla ut. TV'en er en helt vanlig Panasonic 100Hz CRT. Men - det skjer ikke ved avspilling på PC'en! Der "flyter" bildet ut istedet (motion blur?), slik det skal. Noen som aner hva som er feil her? Ting prøvd: - Brenne rett fra Elements og fra Nero - Brenne i lav hastighet - Både prøvd DVD-R og DVD+R plater - Prøvd både med deinterlaceing og uten Hva mer kan man prøve? Kildefilene er 25 fps VOB filer fra dvd-opptakeren. Endret 19. april 2007 av klilleng Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Ok, hvis noen skulle ha samme problemet, så "løste" jeg det ved å eksportere fra Premiere til Windows Media fil, og lage dvd'en fra den. Ikke optimalt, men det går ihvertfall an å se på opptakene uten å bli sjøsyk. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Høres ut som at fila spilles av med feil field order. Prøv å flag den med motsatt field order. (Se om du finner en "reverse field" knapp elns i interlacing-instillingene). Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg har hatt samme problem, og det hakket uansett hvilken field order jeg brukte. Det løse seg da jeg deinterlacet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå