lb9td Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hvor lenge skal normalt bremseklosser + skiver holde? Selv fikk jeg ved et tilfelle dekt skiver på garantien etter 5 år, da var den gått 75000 km. Nå har jeg kjørt 40.000 km til og verkstedet hevder skivene er utslitt. - Hva er normal kjørelengde (synes 40 høres lite ut) - Hvilke faktorer påvirker levetiden ti lskivene og klossene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Dette kommer jo selfølgelig ann på hvor mye du bremser, altså kjørestil. bykjøring bruker mer bremser enn landeveiskjøring, har du automat gear går det ekstra bremser her også. Husk at det er mulig å bremse på gear. En bremseskive holder som regel 2 par klosser eller mer. Endret 19. april 2007 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 mjuke skever og klossar slitast fortare enn harde, men bremsar og bedre. det er stor kvalitetsforskjell på forskjellige fabrikat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg kjører ganske aktivt (sies det), og på min -99 Astra holdt de originale skivene og klossene 120' km. En bekjent har en -00 modell av samme bil, og kjører pent, her holdt skiver og klosser ca 180'. Før hadde jeg -93 Golf III, der var skivene utslitt på 60'. Klossene hadde mye igjen, men alt ble byttet på 75'. På alle bilene er det snakk om originale skiver/klosser levert med ny bil, og hver av bilene har hatt samme eier siden den var ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå