Gå til innhold

Viste virker, men ikke Xp?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat kjøpt meg ny hardware og satt det sammen. Når jeg skulle installere Windows XP fikk jeg en feil. Etter at windows setup hadde formatert og kopiert alle filene for å starte installasjonen, må den restarte. Da fikk jeg opp:

"A disk error has occurred"

"Press CTRL+ALT+Delete to restart"

Det samme skjedde når jeg prøvde en annen Cd.

Så prøvde jeg og installere Windows Vista, og det fungerte flott. Så i bootmenyen kunne jeg velge Windows Vista eller Tidligere verson av Windows (som vanlig). Og når jeg valgte Tiligere verson, kom installasjonen til XP og jeg fikk installert det. Så har jeg formatert disken jeg har Vista på.

Men problemet mitt er mitt G15 tastatur ikke fungerer i boot, så når jeg starter Pc'en kan jeg ikke bruke piltastene mine til å velge Tidligere verson av windows, så da kommer jeg meg ikke inn i XP uten et annet tastatur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har fjernet Vista og kun har XP på maskinen trenger du vel ikke den bootmenyen? Rediger bort Vista så starter XP heller av seg selv, uten at du trenger tastaturet. Unødvendig å kjøpe nytt tastatur for et slikt problem, det finnes alltid enklere (og billigere) løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...