Gå til innhold

Et lite Jobb dilemma


Anbefalte innlegg

Har et lite luksus problem. Er for øyeblikket i jobb som jeg trives i, men nå like før jeg skulle tegne kontrakt, etter periode utleid gjennom adecco, ble jeg tilbudt jobb i et annet firma.

 

Jobben jeg er i nå er en service ingeniør jobb, hvor jeg driver support over nett/tlf og onsite for kundene i firmaet. Firmaet driver med maritime systemer. Er en god del reising rundt omkring i verden forbundet med denne jobben og jobben er i et veldig stort firma.

 

Den andre jobben er en programmeringsjobb, hvor man jobber mot kunder for å lage programmer for å printe regninger, info skriv osv. En mer rein c++ programmeringsjobb, med noe kundekontakt og oppfølging gjennom hele prosessen med printing. Jobben er i et litt mindre firma, men fortsatt i milliard omsetning klassen.

 

Det jeg lurer på er hva jeg skal velge. Det jeg ønsker å jobbe med etterhvert er systemutvikling, da gjerne embedded systems. Vil en programmeringsjobb være bedre å ha i bunn da, eller er erfaringa fra reising og det at firmaet er annerkjent og veldig stort bedre med tanke på senere karriere?

 

Lurer også på om det at jeg bytter jobb etter bare et halvt år vil telle veldig negativt senere?

Endret av stekre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må kanskje være forberedt på å forklare hvorfor du byttet jobb etter et halvt år, men i ditt tilfelle kan du bare pynte på det og få en plausibel og god forklaring. Du var midlertidig ansatt gjennom et vikarbyrå og ønsket heller en fast jobb og en sikker, høyere inntekt.

 

For meg høres en programmeringsjobb ut som mer passende for systemutvikling, og det er vel høyere anseelse å drive med programmering enn support? Reiseerfaring er mest et pluss dersom du søker jobber som krever reising, da det viser at du er mobil og fleksibel.

 

Jeg tror de fleste ser litt forbi hvor stort selskapet er og hva det heter. En drittjobb i f.eks. Statoil er like fullt en drittjobb og kun et pluss dersom du søker en annen drittjobb - for å sette det på spissen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...