Gå til innhold

MSN via 3G tilkobling?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MSN burde fungere. Nuvell. Bruker du netcom eller telenor? Det er nemlig mulig at det hjelper om du tvinger tilganspunktet til å tildele en offentlig ip. Hos telenor gjør du dette ved å endre tilganspunktnavnet (ikke tilkoblingsnavnet) til "internet.public". Vet ikke hvordan det gjøres hos netcom, men det er sikkert noe tilsvarende, sjekk netcoms sider.

Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med MSN, men det er over EDGE fra Telenor. Får ikke logget meg på selv om jeg bruker internet.public for å få offentlig ip på maskinen min. Merkelig. Har prøvd på flere maskiner også, men neida, vil ikke fungere. Heldigvis har jeg oppsatt VPN tilkoblingen til serveren hjemme så når jeg bruker mobilen router jeg all trafikken via denne.

Lenke til kommentar
Hvor eksakt er det man skal skrive inn internet.public ?

8498055[/snapback]

Det kommer helt ann på telefonen du har. Men på min SE W810i ligger det under Innstillinger, kommunikasjon, Datakomunikasj. og Datakontoer. På enkelte telefoner legger du det inn på telefonen, og enkelte legger du det inn i oppkoblingen på maskinen. Se manualen om du er usikker. På alle SE telefoner er det i allefall på telefoner du legger det inn, men husker ikke hvordan det er på Nokia og andre merker.

Lenke til kommentar
... Men på min SE W810i ligger det under Innstillinger, kommunikasjon, Datakomunikasj. og Datakontoer. På enkelte telefoner legger du det inn på telefonen, og enkelte legger du det inn i oppkoblingen på maskinen. Se manualen om du er usikker. På alle SE telefoner er det i allefall på telefoner du legger det inn, men husker ikke hvordan det er på Nokia og andre merker.

8499738[/snapback]

Har en W880, og under datakontoer har jeg 3 kontoer. SEMC GPRS, Telenor og Telenor Oppringt. Hvilken blir det her og under der igjen var det enda flere valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...