zaico Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Hei jeg har tenkt å kjøpe meg en ny skjerm, ser at elkjøp annonserer philips 22" til 5995,- , etter det jeg har skjønt kjører denne skjermen black line s med digital scan, noe som i praksis vill si at denne sjermen er MINST like bra som sony`er og eizo`er med langt høyere pris... Noen som har noen forslag till skjerm kjøp i 5-7k klassen?? Synes philipsen ser meget lovende ut! Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Har du prøvd den aktuelle skjermen..? Anbefales alltid å teste en skjerm før man eventuelt kjøper den, om man ikke har særlig kjennskap til produsents generelle kvalitet fra før av. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 Elkjøp tilbyr 30 dagers returett, men når man er vant till en gammel 17", vil philipsen imponere og jeg vill se meg blind på den.. per dagsdato er jo philips den beste tv produsenten, og forskjellen mellom tv og monitor er da ikke så stor! eller? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Jo, det er forskjeller i fleng mellom TV-er og PC-monitorer. Gidder ikke utdype, men google gjør sannsynligvis det. :smile: Hvis du skal dra å prøve skjermen, ville jeg fått med noen som er vant til å bruke en god skjerm. Når du er vant til å ha en gammel 17", vil jo det meste virke veldig bra, selv om det muligens ikke er det. Hva i alle dager har den tråden her i annet om data å gjøre? Skjermer og skjermkort ville vel vært et bedre valg? Lenke til kommentar
zaico Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 joda skjermer og skjermkort ville vært bedre postet denne feil.. Noen her som har erfaringer med nye skjermer fra philips? Lenke til kommentar
zaico Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 men sånn i utgangs punktet burde det ikke være store forskjellen mellom en tv og en skjerm, vertfall ikke når man ser dvd på tv`en, begge kjører da et standard rgb signal som konverteres digitalt. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Det kreves jo langt større kvalitet av en dataskjerm, siden den skal benyttes til mye høyere oppløsning enn en TV (med mindre du bare skal se film på den, naturligvis). Jeg har ikke personlig erfaring med Philips dataskjermer, men har registrert gjennom mange år at de har fått veldig blandet kritikk. Noen modeller har de tydeligvis lykkes med, andre ikke. De er ihvertfall flinke til å finne på navn på sine teknologier som høres utrolig avansert ut - i likhet med de fleste andre TV-produsenter. Men ta en titt på skjermen. Er du fornøyd, er det jo fint. Din kritiske sans behøver ikke å ha blitt helt lammet fordi du sitter med en gammel skjerm. Jeg har selv en seks år gammel 17-tommer som jeg har forsøkt å skifte ut noen ganger. Bildekvaliteten på den bærer preg av at den har vært i trofast tjeneste lenge, men jeg har allikevel utmerket godt vært i stand til å se at de skjermene jeg har prøvd (forøvrig Eizo og Sony) ikke har holdt mål for mine behov. (Bare synd at jeg ikke fikk se dem før jeg kjøpte...) Edit: uheldig staving [ Denne Melding var redigert av: AlexK på 2002-12-20 21:23 ] Lenke til kommentar
zaico Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 Det er da ikke så stor forskjell på oppløsningen på tv (dvd) og dataskjerm, om jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Den 2002-12-20 22:07, skrev zaico:Det er da ikke så stor forskjell på oppløsningen på tv (dvd) og dataskjerm, om jeg ikke husker helt feil. Neivel? Finn en TV som kjører på 1024x768 i 85hz! Og som er like god å se på som en PC-skjerm. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 nei de kjører bare nesten den oppløsninga i 100hz.. Greit at de ikke er så detaljerte... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Den 2002-12-20 22:07, skrev zaico:Det er da ikke så stor forskjell på oppløsningen på tv (dvd) og dataskjerm, om jeg ikke husker helt feil. Tror du husker litt feil ja. DVD er vel ca 720x??? og TV er ca 540x??? i oppløsning. I allefall myyye lavere enn vanlige skjermer kjører på. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Hvis vi skal tro denne siden, kjører PAL-TVer 768*576. Uansett hva de eksakte tallene er, har dagens TV-er mye lavere oppløsning enn du vil ønske å kjøre på en 22" dataskjerm. Dette forklarer jo også hvorfor dataskjermer er mye dyrere enn TV-er av samme størrelse, og hvorfor man ikke bruker TV-er som dataskjerm. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Den 2002-12-20 22:20, skrev zaico:nei de kjører bare nesten den oppløsninga i 100hz.. Greit at de ikke er så detaljerte... Signalet er jo 50 Hz, 100 Hz-TVer viser samme bilde to ganger. Uansett vil du vel kjøre høyere oppløsning enn 1024*768 på en 22" skjerm? Lenke til kommentar
zaico Skrevet 22. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2002 ville bare vite om man kan samenligne tv`er med skjermer Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 <!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE> Den 2002-12-20 22:07, skrev zaico:Det er da ikke så stor forskjell på oppløsningen på tv (dvd) og dataskjerm, om jeg ikke husker helt feil. </BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End --> Tror du husker litt feil ja. DVD er vel ca 720x??? og TV er ca 540x??? i oppløsning. I allefall myyye lavere enn vanlige skjermer kjører på. TV er ikke i 540X ... Standard TV klarer vel 800 X 600 på det meste, men 640 X 480 er det vanlig kabel-TV blir sendt i. Uansett er TV og dataskjerm to helt forskellige ting... Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 ... per dagsdato er jo philips den beste tv produsenten... ______________________________ skjønner ikke helt hvorfor du mener det. jeg mener loewe er best på bildekvalitet (men ikke pris!) og hvilken produsent som har de beste TV'ene når det gjelder mest for pengene er jo ganske vanskelig og si da det er så mange produsenter som kunne fått den tittelen. Men en ting kan jeg ihvertfall si sikkert; Philiphs er ikke den eneste produsenten som lager bra TV'er (hvis man synes de er bra da, det kan jo diskuteres...) Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Den 22" Phillips skjermen dere snakker om... den har bilderør laget av Sony =) Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Et PAL-bilde har ALLTID oppløsning på 768x576 dette uavhengig om det er 50 eller 100Hz. I realiteten er viser nemlig et 50Hz signal først 768x288 linjer av gangen, men siden det skiftes så fort oppfatter vi det som ETT bilde, flimringen registrerer vi derimot. ----------1a ----------2a ----------1b ----------2b 100Hz aparater har teknologi som "fyller" ut de linjene som er blanke i ett 50Hz bilde. Altså viser den 786x576 linjer hver gang. MEN: Siden signalet som sendes i 99,9% av tilfellene er "interlaced" (altså laget for 50Hz) får man faktisk ikke noe bedre oppløsning. -----------1a -----------1a kopi -----------1b -----------1b kopi MEN flimringen forsvinner. I tillegg er det en kjensgjerning at 520 linjer stort sett er det bilde vi får SE på vanlige TV'er. INGEN vanlig TV viser hele bildet, og bildekomposisjonen er jo derfor også laget med henblikk på et 520 linjers oppløsning. Forskjellige TV'er kutter dessuten bildet forskjellig... Lenke til kommentar
zaico Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 jeg mener loewe er best på bildekvalitet (men ikke pris!) og hvilken produsent som har de beste TV'ene når det gjelder mest for pengene er jo ganske vanskelig og si da det er så mange produsenter som kunne fått den tittelen. Hehe hvilken teknologi tror du loewe tv`er kjører med.. når det gjelder bildet på loewe tvene så er de bra, med ingen absoulutt ingen tver slår philips 32pw9617, denne tven koster omentrent det samme som toppmoddellen til loewe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå