Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Please insert the correct cd rom


Anbefalte innlegg

Har ett problem. Etter at jeg har innstalert Call of Duty 2, får jeg beskjed om å sette inn riktig cd rom når jeg velger singelplayer. Jeg har en orginal cd og bruker windows xp. Har også hatt problemer med andre spill. Hva er grunnen til at pc'en ikke kjenner igjen cd'en og hva kan jeg gjøre med dette?? er så utrolig irriterende.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker USB-sticks eller virtuelle CD-drev hender det ofte at stasjonsbokstavene blir byttet om. Hvis du f.eks. har HD som c: og hadde en USB-stick inne som fikk stasjonsbokstav d: - hadde kanskje DVD/CD-ROM'en e:. Hvis du installerte fra e:, og senere tok ut USB-sticken, har kanskje DVD/CD-ROM'en fått stasjonsbokstav d: og dermed finner ikke spillet CD-plata under den "gamle" stasjonsbokstaven. Ofte er det en fordel å sette en høy stasjonsbokstav for CD/DVD-ROM, slik at den ikke blir flyttet på av Windows.

Lenke til kommentar

Har bare en cd rom stasjon, så jeg klarer rett og slett ikke å finne ut hva jeg skal gjøre. Har prøvd å innstalere det på nytt uten at det hjelp. Ikke er er det noe virus eller spyware som kødder heller. Så her sitter jeg med ett spill som jeg ikke får brukt.

Takk for hjelpen, noen som har flere tips om hva jeg kan gjøre?

 

Takk

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hehe ja har lest de andre svarene, men skjønner ikke helt hva daemonds tool er fornoe??Jeg finner ingen feil i enhetsbehandlingen. Kanskje du kan guide meg litt på veg trinn for trinn hva jeg skal gjøre??

På forhånd takk.

 

mvh Bjørnar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...