Punk/rock Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Heisann, er det noen som vet hvordan/om det er mulig å gjøre et bilde helt svart-hvitt, deretter gi enkelte områder farge? Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Heisann, er det noen som vet hvordan/om det er mulig å gjøre et bilde helt svart-hvitt, deretter gi enkelte områder farge? 8424314[/snapback] Mitt tips vil vere å lage eit nytt layer av delane du vil ha farga på/Alt uten om det du vil ha farge på og gjere det svart kvitt deretter, men ha fargelayersa øverst. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Det er mange måtar å gjere det på. Gjer biletet til svartkvitt med valfri metode og bruk so History brush på dei områda du vil ha i farge. Dupliser laget, gjer det øvste til svartkvitt og visk bort/masker bort det som skal vere i farge. Legg til eit Channel mixer-justeringslag, gjer svartkvittkonverteringa her og bruk maska til å få fram områder med farge. Bruk Hue/saturation, slik eller slik. Kan vere det er fleire, men det var desse eg kom på no. Endret 20. april 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Noen som vet hvordan man gjør det i Photoshop Elements 5.0? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Du kan duplisere laget, gjere det øvste til svarkvitt og viske bort det som skal vere i farge. Lagmasker er i utgangspunktet ikkje tilgjengeleg i PSE, men du kan få det ved å gjere slik det er skildra her. Justeringslag (adjustment layer) veit eg ikkje om du finn i PSE, men om du har det, kan du bruke eit Hue/Saturation-justeringslag for å konvertere til svartkvitt, og male med svart på maska for å skjule. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 hvis jeg skal gjøre dette i en film, må jeg gjøre dette i PS frame for frame? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå