Gå til innhold

Spm. ang. overføringshastighet/accesstid/grensesni

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt det samme. Mine 3,5"-disker surrer og går bestandig. Jeg føler det er tryggest. 2,5" og 1,8" er nok beregnet for å tåle flere stopp og starter så de setter jeg til 1 time inaktivitet før stopp.

Det er i tillegg irriterende å vente på at de skal starte igjen - så da regner jeg med jeg kan konkludere med at de får stå på 100% av tiden.

Jeg bestemte meg for å slå til med en Raptor 74GB 16MB cache og en Deskstar T7K500 500GB 16MB cache.

En siste ting jeg kunne tenke meg å spørre;

PCen står stort sett på om natten da jeg laster ned mye torrents (kan ikke få nok av de store linux distroene vettu :whistle:) - ville det ikke være matnyttig å koble til en tredje harddisk (en av de jeg sitter på nå) til å ta imot all dataen slik at de andre diskene spares for arbeide med kontinuerlig skriving gjennom en såppas lang periode?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bestemte meg for å slå til med en Raptor 74GB 16MB cache og en Deskstar T7K500 500GB 16MB cache.

Meget godt valg! Jeg ville selv valgt nøyaktig det samme i din situasjon. :)

En siste ting jeg kunne tenke meg å spørre;

PCen står stort sett på om natten da jeg laster ned mye torrents (kan ikke få nok av de store linux distroene vettu  :whistle:) - ville det ikke være matnyttig å koble til en tredje harddisk (en av de jeg sitter på nå) til å ta imot all dataen slik at de andre diskene spares for arbeide med kontinuerlig skriving gjennom en såppas lang periode?

8425412[/snapback]

Nå kan det sikkert bli litt bryderi å flytte torrentene hver morgen og kveld så jeg ville hatt all nedlasting til samme disk døgnet rundt. Torrenter har mange små aksesser så ytelsemessig er Raptoren å foretrekke som landingsplass, men den støyer jo også mest, særlig når det er så mange aksesser. Hvis PCen er utenfor rekkevidde av hørselen om natta ville jeg brukt Raptoren, men ellers ville jeg satt opp en annen PC uten for hørevidde kun for massiv Linux-distribuering og nedlasting ;)

Hvis du bor hos foreldre eller i bofelleskap kan du jo bare sette PCen i et fellesrom. Hvis du ikke kan det så vet jeg om folk som har hatt hjemmeservere i klesskapet. (NB. Varme kan fort bli et problem der)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...