greener Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Hei Når jag tar shutdown på maskina fortsetter vifta i powersupply'et å gå, men alt annet stopper (ikke lys i powerled og hd'er stopper). Tenkte først at det kunne være noen slags termostatstyring på den, men det er vel ikke tilfelle, og den stopper heller ikke av seg selv (har prøvd å la den gå en god stund). Eneste mulighet er å bruke brytern bak på psu for å stoppe den. Dette fenomenet oppsto etter at jeg åpna psu'en og flytta temp-sensoren litt vekk fra kjøleribba til svitsjene for å redusere viftehastigheten. Har flytta sensoren tilbake på ribba nå, men det løste ikke problemet. Det kan vel ikke være noe i Bios som styrer dette, vifta får jo strøm fra psu'en? Noen som har noen gode ideer på hva dette kan skyldes? Hardware: T-bird 1400 MSI KT7 Pro(?) (MS6380 iallfall) in-win kasse med 250w psu av ukjent fabrikat blabla... Lenke til kommentar
greener Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 *bump* (sorry) Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Fascinerende fenomen må jeg si. Har dessverre ingen forslag bortsett fra pull the plug. Forøvrig får du jo en kald CPU en kort tid neste gang du slår på maskina. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Går den for "evig" om du slår av og lar d stå sånn i en time, og holder den konstant samme turtall sånn ca? Hvilken _vifte_ (merke/type) er det? vifta er vel bare lagd til sånn at den skal kjøle PSU etter shutdown til en viss temp og hvis sensoren er ødelagt så går den vel og går og går og går hehe. Du kan jo bare kjøpe en "fan mate" og sette på..bestemmer turtall selv, men psu bør få god kjøling, det er tross alt den som holder maskina og alt i gang. Respect da PSU Lenke til kommentar
jorg1 Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Hadde samme problem med samme hovedkort + prosessor, men jeg kunne slå den av ved å holde powerknappen inne i 5 sek. Tror problemet forsvant når jeg reinstallerte win2000, er ikke sikker, men det er borte nå... Lenke til kommentar
jorg1 Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Hadde samme problem med samme hovedkort + prosessor, men jeg kunne slå den av ved å holde powerknappen inne i 5 sek. Tror problemet forsvant når jeg reinstallerte win2000, er ikke sikker, men det er borte nå... Lenke til kommentar
Star Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Stilige greier! Har en XP1600+ og MSI Kt7266 pro A eg.. Fungere som bare søren! Alle CPU testane tror at prosessoren e ein 2 ghz :razz: Feigt eller? Men det va jo litt stiligt, sjøl om eg isje kan hjelpa stort mye..:smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå