salms Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hei! Jeg driver å forsker litt på diverse redigeringsprogram. Jeg har nå laget to små filmer i Vegas, og syns det fungerer godt igrunn. Prøvde meg på Avid Express Pro, men der skjønte jeg ikke en skjit, får ta meg bedre tid til det en annen gang. Men, til mitt spørsmål. Finnes det noen enkel og grei måte å speede opp farten på enkeltklipp i feks. Sony Vegas? Eller må jeg ha et annet program for den jobben? For å konkretisere spørsmålet, så kan dere(om dere gidder) se den filmen jeg har lagd her http://www.snutter.no/app/viewMovie.action?id=3913 Det jeg tenker er at selve kjørestrekningene blir litt langdryge, og man får ikke noen god fartsfølelse. Derfor kunne jeg tenkt meg å speede opp noen av de landeveisklippene, hvordan? Mvh - Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 I Vegas: Hald inne Ctrl og dra inn enden av klippet. Altso, flytt musa til enden, slik at musepeikaren endrar seg, og dra inn. Vil du ha variabel fart, høgreklikk på klippet og veld Add Velocity Envelope. Linja som kjem fram midt i klippet representerer farten til klippet, og du kan lage punkt langs linja som du kan flytte opp og ned. Merk at lengda på klippet ikkje vert endra, so om du lager dobbel fart med denne vil klippet verte spelt to gonger. Løysinga er då å trimme bort ein del frå enden. Lenke til kommentar
salms Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 (endret) I Vegas: Hald inne Ctrl og dra inn enden av klippet. Altso, flytt musa til enden, slik at musepeikaren endrar seg, og dra inn. Vil du ha variabel fart, høgreklikk på klippet og veld Add Velocity Envelope. Linja som kjem fram midt i klippet representerer farten til klippet, og du kan lage punkt langs linja som du kan flytte opp og ned. Merk at lengda på klippet ikkje vert endra, so om du lager dobbel fart med denne vil klippet verte spelt to gonger. Løysinga er då å trimme bort ein del frå enden. 8424275[/snapback] Åh, genialt! Satt og tenkte på at det var rart om ikke noe slikt var mulig med en hurtigtast eller noe. Tusen hjertelig, skal prøve det ut med en gang Edit: Det var faktisk så enkelt som Torbjørn T. skriver, at jeg ikke visste dette fra før! Nå blir det nok ny film av samme råmaterialet Endret 19. april 2007 av salms Lenke til kommentar
salms Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Igjen tusen takk, Torbjørn. Vet du av noen side med diverse tutorials til Vegas? På slike sider får man gjerne tips til ting man kan gjøre med en film som man selv ikke tenker over, uten at det skal bli for "glorete" liksom. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Er ei lita liste eg skrapa saman ein gong her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7084959 Lenke til kommentar
salms Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Hjertelig, igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå