Nemistwh Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hei. For dere som pleier å sitte her inne og er rutinerte er vel dette et dumt spørsmål, men jeg tenkte at det var for alvor på tide begynne å trene overkroppen til sommeren. Hele overkroppen min er full av føflekker, noe mange betrakter som stygt; og vil gjerne gjøre opp for det med å få litt muskler. Jeg har holdt på med langrenn siden jeg var 6 år, og er nå 16. Har trent jevnt da i 10 år, men mest kondisjon. Desverre har hverdagen min vært plaget med dårlig kosthold, med cola til middag hver dag osv; og for 2 år siden beit jeg på WoW bølgen som gjorde formen min betraktelig dårligere. Forbrenning spiser opp alt som er, og jeg er veldig, veldig tynn; men har litt muskler. Det jeg sliter med er armer. De er syltynne; samt at kroppen min ville ha trengt en mye klarere "V" form; og sterkere skuldre. Kunne noe av dere ha hjulpet meg, gitt meg noen tips; om hvordan jeg kan få en tydelig V form, større og markerte armer; samt fine og sunne skuldre? Tilgjengelig har jeg kun manualer, og ellers det oppfinsomme som finnes rundt om kring. Selv må jeg jobbe med kostholdet og vekta, men det føler jeg at jeg begynner å få kontroll på. Trenger deres hjelp; spesielt angående armer. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Når du sier at du føler at du begynner å få kontroll på kosthold, hva mener du da? Kosthold og hvile er nemlig vel så viktig som selve treningen, om ikke viktigere. "Man bygger ikke muskler på gymmet, men på kjøkkenet." Du har ikke mulighet til å melde deg inn på et treningsstudio? Lenke til kommentar
Nemistwh Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Når du sier at du føler at du begynner å få kontroll på kosthold, hva mener du da? Kosthold og hvile er nemlig vel så viktig som selve treningen, om ikke viktigere. "Man bygger ikke muskler på gymmet, men på kjøkkenet." Du har ikke mulighet til å melde deg inn på et treningsstudio? 8424149[/snapback] Jeg har begynt å spise mer. Spesielt brødskiver og hvit kjøtt; mens godteriet og brusen er neste kuttet ut. Har nok ikke muligheten til å melde meg inn i et treningsstudio; så noen jeg hadde start stor pris på en pekepinn i riktig vei. Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 manualer kan brukes til mye! kjør triceps press, bicepscurl, skulderpress/arnoldpress. Hvis du har nok vekt på dem kan du bruke dem til bryst også; brystpress... Så kan du kjøre en øvelse for ryggen også hvor du sitter med knærne på en benk og løfter vekten opp på siden, husker jeg ikke hva heter... For eksempel 3x12 på alle øvelser 3 dager i uka med en dag hvile i mellom. For å finne ut hvordan du skal utføre disse øvelsene: Google... jeg orker ikke legge inn masse linker nå. I tillegg så kan du kjøre situps og pushups og rygghev. Lenke til kommentar
LeBateleur Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/ Der er det video av de fleste øvelser. Bare velg hvilken muskel du vil trene så kommer det opp mange øvelser som trener den muskelen.. Genial side! Lenke til kommentar
Nemistwh Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/ Der er det video av de fleste øvelser. Bare velg hvilken muskel du vil trene så kommer det opp mange øvelser som trener den muskelen.. Genial side! 8427699[/snapback] Kjempefin side! Synd det ikke står noe om hva slags øvelse som gir best resultat. Takk for hjelpen, vil bli brukt mye. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Det finnes ingen fasit som tilsier hvilken øvelse som gir de beste resultatene, en øvelse kan være idell for noen, mens en annen øvelse er mye bedre for andre. Lenke til kommentar
HanEneTomaten Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Go push-ups med armene langt fra hverandre... Trener brystet.. Lenke til kommentar
Nemistwh Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Men hva slags muskler skal man trene for at kroppen skal bli mer "V" forma? Er det bryst, skulder eller? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Go push-ups med armene langt fra hverandre... Trener brystet.. 8434146[/snapback] I veldig liten grad. . . Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Men hva slags muskler skal man trene for at kroppen skal bli mer "V" forma? Er det bryst, skulder eller? 8436711[/snapback] Latisimus dorsi/den brede ryggmuskelen. Nedtrekk og chins er fine øvelser for V-form. Vet ikke om grepsvidde har så mye å si, men kjører selv med grepsvidde bredere enn skulderbredden. Endret 21. april 2007 av medlem-105476 Lenke til kommentar
Nemistwh Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Takk for fine svar. Jeg sliter også litt med å få magemusklene til å synes spesielt på den nederste delen av magen, hvordan kan jeg få vekk fettet som ligger der? Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Takk for fine svar.Jeg sliter også litt med å få magemusklene til å synes spesielt på den nederste delen av magen, hvordan kan jeg få vekk fettet som ligger der? 8529166[/snapback] Sykling er vel den beste måten, eller jogging for den saks skyld! Kanskje intervall? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå