Gå til innhold

Cracking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-20 18:31, skrev sedsberg:

Denne var vel litt på kanten?


 

Hva er litt på kanten?

 

At jeg cracker et program til eget bruk?

 

Hadde jeg hatt gode kunnskaper nok til å cracke og hacke en server opp og ned etter eget ønske, ville jeg sannsynlig ikke latt cia faneskapet få beholde sikkerheten i fred.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-20 18:34, skrev googlerian:

Quote:


Den 2002-12-20 18:31, skrev sedsberg:

Denne var vel litt på kanten?


 

Hva er litt på kanten?

 

At jeg cracker et program til eget bruk?

 

Hadde jeg hatt gode kunnskaper nok til å cracke og hacke en server opp og ned etter eget ønske, ville jeg sannsynlig ikke latt cia faneskapet få beholde sikkerheten i fred.

 

javel? har du problemer hjemme eller no? tror ikke akkurat hardware.no er stedet å få hjelp. i hvert fall ikke når du truer CIA, nei prøv heller en side som f.eks. http://www.cracksnhacks.com eller noen sånne sider. kanskje du finner noen "guider" til ulovlig cracking etc.

 

lykke til! (?) :razz:

 

edit: skriveleif

 

[ Denne Melding var redigert av: juliussen på 2002-12-20 18:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-20 18:42, skrev juliussen:

Quote:


Den 2002-12-20 18:34, skrev googlerian:

Quote:


Den 2002-12-20 18:31, skrev sedsberg:

Denne var vel litt på kanten?


 

Hva er litt på kanten?

 

At jeg cracker et program til eget bruk?

 

Hadde jeg hatt gode kunnskaper nok til å cracke og hacke en server opp og ned etter eget ønske, ville jeg sannsynlig ikke latt cia faneskapet få beholde sikkerheten i fred.

 

javel? har du problemer hjemme eller no? tror ikke akkurat hardware.no er stedet å få hjelp. i hvert fall ikke når du truer CIA, nei prøv heller en side som f.eks.
eller noen sånne sider. kanskje du finner noen "guider" til ulovlig cracking etc.

 

lykke til! (?) :razz:

 

edit: skriveleif

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: juliussen på 2002-12-20 18:47 ]</font>

 

Jeg truer ikke CIA mer enn at det var ironisk ment. De fleste av oss har i løpet av de siste fire år, hørt ofte om "ungdommer" som har brutt deres datasystemer. Ellers har jeg litt hat ovenfor deres etteretningsvirkomshet. Bl.a. da CIA i slutten av åttitallet ga Taliban regimet amerikansk våpen. Men, de har erfart at det å gi våpen til et folkeslag, lett kan bli deres største fiende.

 

Hadde ikke Taliban fått amerikansk våpen dengang, ville russerne mest sannslynlig fjernet krigselementene en gang for alltid. Ha ellers en fin sen kveld! Ciao!

Lenke til kommentar

Hva skitt er galt med dere?

Er det liksom ulovlig og vite hvordan man cracker? Svaret på det må bli nei. Forfatteren hadde kanskje ikke akkurat tenkt til å cracke. Han var kanskje bare interesert i å få vite hvordan man gjør det, skaffe seg kunnskap om emnet.....

Lenke til kommentar

Må nok si meg enig med Zevz.

 

Hva er galt med å skaffe seg informasjon om hvordan slike ting foregår? jeg ser ingenting galt med det.

Har alltid lurt litt på hvordan slike folk går fram for å f.eks cracke ulike program. Ta f.eks dvd-jon saken. Der det ble sakt at de fant kopierings-nøkkelen..jaha..sier meg ikke en drit.

Vært ineteressant å hadd litt kunnskap om det.

 

Det er ikke dermed sakt at en kommer til å drive med ulovlig cracking!! som mange her ikke forstår. skal en cracke et program, så er det med onde hensikter. Jeg blir så forbanna. De har rett og slett ikke peiling...Kanskje fordi de driver med det selv?

 

For min egen del, så har jeg kommet til å prøve å cracke ulike program, hensikt: for å ta det ibruk å spre det videre? Nei, men for å finne min egen begrensing. Hvor langt kommer jeg? Er en god så kan en få seg en real jobb. Teste ut systemer for bedrifter, programutviklere osv på hobbybasis å tjene noen kroner på det.

 

Er ikke alle som har onde hensikter, som mange her tror. eneste grunn for at de tror det, er slik jeg ser det, at de driver med det selv, eller er en del at et slikt miljø..

 

Juleferi...deili folkens :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-20 20:13, skrev sedsberg:

Er du virkelig så naiv at du tror at ALLE som spør om cracke-ting kun for å skaffe seg kjennskap om hvordan slike ting funker o.l.?


En annen ting er at det er ikke jeg som har skrevet reglene for dette forumet. Får vente å høre hva adminene sier om dette.


 

 

Les postene før du begynner å svare sedsberg. Skrev jeg ALLE, mente jeg ALLE? nei tror ikke det du.

 

En har ikke grunn til å stenge denne posten. Iallefall ikke enda. Spørs om det forgår noe ulovlig det. Alt kan brukes ulovlig når en først går inn for det. Men da må en jo leve pessimistisk å stille seg pessimistisk til alle spørsmålene da. Så klart, det er jo alltid noen som misbruker, men det er ikke dermed sakt alle!

 

Hva med spørsmål angående divx og filmer osv.. Det er som regel pirat kopiering som er hensikten. Men stenger de postene av den grunn? nei, det går ikke an, da det blir det ikke noe igjen å spørre om her til slutt.

Lenke til kommentar

Quote:


Hva med spørsmål angående divx og filmer osv.. Det er som regel pirat kopiering som er hensikten. Men stenger de postene av den grunn? nei, det går ikke an, da det blir det ikke noe igjen å spørre om her til slutt.


 

Kopeier en film er lov.

 

Kopiere/cracke et program er ikke lov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...